۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۶۳۲۷۶
گزارش؛

مجلس و صیانت از حقوق عامه در بازار بورس

مجلس و صیانت از حقوق عامه در بازار بورس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد، گفت: معتقدم این بازار باید از فضای سیاسی دور باشد.

امروزه وضعیت بازار بورس در شرایطی قرار گرفته که نیازمند حمایت‌‌های بیشتری به جهت صیانت از حقوق مردم و سرمایه‌گذاران است.

طی هفته های گذشته، نوسانات شدید و افت کم سابقه شاخص بازار بورس نگرانی بسیاری از سهامداران بازار سرمایه را به دنبال داشته است.

این امر سبب شد تا مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و با فراخواندن فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی به کمیسیون های تخصصی، بر ضرورت صیانت از اموال مردم در بازار سرمایه تأکید کند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز امروز در آغاز جلسه علنی مجلس با تأکید بر اینکه سرمایه و پول مردم در بورس باید به درستی صیانت شود و این موضوع از اولویت‌های مجلس است، گفت: با اطمینان عرض می‌‌کنم که مجلس و دولت با جمع‌بندی که امروز در صحن مجلس و با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و تصمیمی که در روز پنج‌شنبه در شورای عالی بورس گرفته شد با نظارت و پیگیری مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی این کار را انجام خواهیم داد و جهت مردم اعلام می‌کنم از صبح دوشنبه با حضور من و رؤسای کمیسیون‌های مربوطه و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تصمیم‌گیری کرده و ان‌شاءالله در این هفته شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

ت/مجلس برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد

مجلس از همه ابزارهای نظارتی‌اش برای نظارت بر بازار سرمایه استفاده می‌کند

بر همین اساس، خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون شوراهای پارلمان درباره ضرورت صیانت از حقوق عامه در بازار بورس به گفت‌وگو می پردازد.

وی اظهار داشت: در جلسه‌ای که به  تازگی با آقای قالیباف‌‌اصل رییس سازمان بورس داشتیم، دغدغه‌های نمایندگان نسبت به وضعیت بازار بورس و صیانت از سرمایه‌‌های مردم مطرح شد.

حدادی تأکید کرد: رییس سازمان بورس در این جلسه به نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون شوراها اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌های منسجمی در بازار سرمایه برای صیانت از حقوق مردم و سرمایه‌گذاران انجام شده تا خدایی ناکرده سرمایه‌گذران دچار ضرر و خسران نشوند.

سخنگوی کمیسین شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: مجلس از همه ابزارهای نظارتی‌اش برای نظارت بر بازار سرمایه استفاده می‌کند؛ سرمایه‌گذارانی در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اندک سرمایه‌شان را وارد این بازار کرده‌اند، از این رو باید بر این بازار نظارت شود تا شاهد سونامی مؤسسات اعتباری در حوزه بورس نباشیم.

 

ت/مجلس برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد

مجلس باید برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد

همچنین مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، معتقد است که مجلس باید برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد.

وی افزود: با شرایطی که در بازار بورس ایجاد شده، سرما‌یه‌های خُرد طی ماه‌های اخیر به این بازار جذب شده که باید جهت صیانت از حقوق عامه و حقوق سرمایه‌گذاران و مردم، نظارت بر این بازار تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بازار بورس نیازمند حمایت بیشتری از جانب دولتمردان است و معتقدم این بازار باید از فضای سیاسی دور باشد تا بتوان در فضایی آرام و به دور از تنش بر آن نظارت کرد.

طغیانی با تأکید بر اینکه نظارت مجلس بر بازار سرمایه در راستای صیانت از حقوق عامه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: فضا به گونه‌ای است که تلقی می‌شود، وضعیت بازار سرمایه در شرایطی قرار دارد که قیمت‌ها باید در بازار تعیین شود، در حالی که این نکته صحیح نیست و باید بر بازار نظارت مستمر وجود داشته باشد.

ت/مجلس برای صیانت از حقوق عامه نظارت بیشتری به وضعیت بازار بورس داشته باشد

نمایندگان به صورت جدی باید از اموال مردم در بورس حمایت و مراقبت کنند

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری رسا، درباره صیانت از حقوق عامه در بازار سرمایه، با تأکید بر اینکه باید از سرمایه های خرد مردم که وارد بورس شده، حمایت شود، گفت: رییس سازمان بورس و وزیر امور اقتصادی و دارایی باید در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شده و پاسخگو باشند.

وی افزود: مردم به طور مداوم با ما در تماس و نگران پول‌شان در بورس هستند؛ کمیسیون اقتصادی مجلس نیز طرح دوفوریتی بورس را با جزئیات تصویب کرد و نمایندگان به صورت جدی باید از اموال مردم حمایت و مراقبت کنند./841/ز504/ق

ارسال نظرات