۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۶۳۴۰۸
معاون دیبرکل مجمع بیداری اسلامی مطرح کرد؛

مرزبندی شفاف با دشمنان؛ ثمره آشکار سازی ارتباط با اسرائیل

مرزبندی شفاف با دشمنان؛ ثمره آشکار سازی ارتباط با اسرائیل
اکبری عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه را به نفع فلسطین دانست و گفت: در این صورت خیانت این کشورها برای امت اسلام افشا می‌شود؛ ملت فلسطین به این آگاهی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حسین اکبری در هفتمین همایش جبهه جهانی شباب المقاومة که عصر دوشنبه در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد با گرامی داشت یاد شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی با مطرح کردن چند سؤال اظهار کرد: اتقاقی که به عنوان عادی سازی رخ می دهد طرح اسرائیل است یا عربی؟ به چه دلیل این زمان انتخاب شده است و زمانی که در موقعیت برتر بودند از فرصت استفاده نکردند؟.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: آیا طرح عادی سازی ارتباط با اسرائیل برای کشورهایی که بحث عادی سازی را پیش گرفته اند منفعتی دارد؟ به چه دلیل این حرکت را از کشورهای کوچک مانند امارات آغاز کردند نه عربستان؟

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل و آمریکا همواره تلاش کردند فلسطین به مسأله مهم جهان اسلام تبدیل نشود و از این نیز هراس داشته اند؛ نقطه مخالف آنها نظر مقاومت و امام خمینی(ره) است که فلسطین مهم ترین موضوع جهان اسلام و حتی مهم ترین موضوع بشریت به شمار می رود زیرا ظلم فاحشی در حال رخ دادن است و همه انسان ها نیز مشاهده می کنند و غیر مسلمانان غیرت آن را ندارند که بر اساس ارزش های خود از فلسطین دفاع کنند.

اکبری با تصریح بر این که موضوع فلسطین تمام هویت سازمان ملل را زیر سؤال می برد، اظهار کرد: سازمان ملل از خود هیچ خاصیتی در دفاع از مظلوم ترین ملت ها نشان نداده است؛ موضوع فلسطین نظام سلطه جهانی و قدرتی که ادعا می کند مسؤولیت امنیت جهان است را نیز زیر سوال می برد.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی تبیین کرد: طرح عادی سازی رابطه با اسرائیل یک طرح صهیونیستی است؛ در زمان جنگ 33 روزه مفتیان عربستانی فتوا دادند دعا کردن برای پیروزی حزب الله علیه اسرائیل حرام است بنابراین طرح عادی سازی را علنی سازی می دانیم؛ روابط بوده اما امروز علنی می کنند تا بتوانند شرایط را به نوعی به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند.

وی با اشاره به رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد: امروزه ترامپ ضعیف تر از آن است که بتواند در داخل آمریکا خارج از لابی صهیونیسم برای مردم تصمیم گیرد بنابراین نوعی نیاز متقابل میان شخص ترامپ و نتانیاهو به وجود آمده است.

اکبری ادامه داد: ترامپ و نتانیاهو نمی توانند بدون یکدیگر بقا داشته باشند بنابراین مسأله شخصی است نه منافع آمریکا و اسرائیل و همه روشنفکران حتی در درون آمریکا متفق هستند، آمریکا نهایتا در سال 2025 یا 2030 قدرت هژمونی نخواهد داشت.

وی با بیان این که هیچ ریس جمهوری بدتر از ترامپ در آمریکا نبوده است، اظهار کرد: شعار ترامپ این بود که ما اشتباه کرده ایم همه جای دنیا را گرفته ایم بلکه باید آمریکا را حفظ کنیم اما برای حفظ کردن آمریکا جنگ با دنیا را شروع کرد بنابراین آمریکا امروز هم از درون و هم از برون در حال فروپاشی است.

معاون دبیرکل بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در اسرائیل چندین دوره انتخابات برگزار شد تا نهایتا با تزویر نخست وزیر تعیین شد یعنی در درون اسرائیل نیز مشکلات اساسی وجود دارد در حالی که در گذشته در اذهان جا انداخته بودند اسرائیل قدرت بلا منازع است.

وی افزود: به عنوان مثال بیان می کردند اسرائیل از نظر پزشکی پیشرفت فراوانی داشته و داروهای خاصی در زمینه کرونا در اختیار دارند اما آمارها نشان می دهد در اسرائیل با هشت میلیون جمعیت، تا ده روز پیش 117 هزار مبتلا داشته است یعنی مبتلایان سرزمین اشغالی نسبت به جمعیت، ده برابر ایران است که در مسائل نظامی نیز این گونه است و بیان می کردند گنبد آهنی دارد.

اکبری با طرح سؤالی مبنی بر این که با توجه به شرایط کنونی اقدامات انجام شده کنشی است یا واکنشی، ادامه داد: این اقدامات واکنشی است زیرا نگرانی جدی دارند و از اظهار نظرات‌شان می توان به عمق شکست پذیری آنها پی برد چنانچه در ماجرای عین الاسد بلافاصله اسرائیل می گوید ما در ماجرای شهادت سردار سلیمانی دست نداشته ایم یعنی خودشان می گویند به شدت آسیب پذیر هستیم.

وی ادامه داد: اتفاق عادی سازی چند نتیجه دارد نخست این که خیانت برخی از کشورهای منطقه در ارتباط پنهان با اسرائیل برای امت اسلام افشا می شود و ملت فلسطین به این آگاهی نیاز دارد زیرا زمانی که مردم بدانند دوست و دشمن یا حق و باطل کیست انقلاب بزرگی رخ خواهد داد.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام ابزارهای خود را در مورد مقاومت تجربه کرده اند، ادامه داد: داعش آخرین برگ بود اما آنجا نیز شکست خوردند زیرا تصور می کردند اگر فشار آورند یاران امام حسین(ع) کم می شوند اما غافل از اینکه امروز کسانی که نامه ننوشته بودند هم به میدان آمدند.

وی افزود: امروزه آمریکا و اسرائیل هیچ برگ برنده ای ندارند و تلاش می کنند ترامپ بماندنه آمریکا، نتانیاهو بماند نه اسرائیل؛ اسرائیل نیز پس از افول آمریکا نابود خواهد شد و مسأله این است منطقه بدون اسرائیل چگونه می شود؟ پس از نابودی اسرائیل تمدن نوین اسلامی باز می گردد و می تواند در حق بشریت ایفای نقش کند./1324/پ202/ف

ارسال نظرات