۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۶۳۴۳۳

جمع آوری ۷ هزار جلد کتاب تخصصی در کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان

جمع آوری ۷ هزار جلد کتاب تخصصی در کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان
خوزستان - حجت الاسلام رستگارنیا گفت: ۷ هزار جلد کتاب در بخش منابع و مصادر اهل سنت، کلام شیعه، نقد وهابیت و تفاسیر اهل سنت در کتابخانه دفتر تبلیغات خوزستان وجود دارد.
حجت الاسلام علی رستگارنیا، مسئول امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در کتابخانه موجود دفتر همه ساله کتاب‌های دست اول و منابع تحقیقاتی غنی اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این کتابخانه عمومی نیست، بر آن شدیم که کتاب‌های تخصصی را برای موضوعات خاص و گروه‌های خاص با توجه به نیازی که در استان وجود دارد از جمله، دین، مذهب و فرق، تأسیس کنیم و بر همین اساس کتاب‌های دست اولی که نیاز بود به خصوص کتاب‌های منبع و مرجع را در موضوعات فرق و ادیان باتوجه به نیاز یک محقق در کتابخانه جمع آوری کردیم.

مسئول امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در موضوع نقد وهابیت و کلام شیعه، کتاب‌های ویژه‌ای در کتابخانه وجود دارد که شاید در کتابخانه‌های استانی و یا حتی کشوری نباشد، تصریح کرد: یک نظم و سیر خوبی همانگونه که در کتابخانه‌های بزرگ اسلامی مرسوم است به لحاظ ترتیب و هم به لحاظ موضوع به کتابخانه داده شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: نحوه استفاده از این کتابخانه به اینگونه است که فرد باید از سوی حوزه یا دانشگاه به دفتر تبلیغات خوزستان معرفی شود و در خود دفتر تبلیغات نیز یک بانک آماری از محققین و مؤلفین استانی وجود دارد که به محض مراجعه این بزرگواران کتابخانه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام رستگارنیا با بیان اینکه استفاده از کتابخانه در ساعت‌های کاری ۷ تا ۱۵ امکان پذیر است، ادامه داد: اکنون با توجه به شرایط کرونایی این مدت زمان به ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ کاهش پیدا کرده و در پایان تایم اداری نیز باهماهنگی، امکان استفاده محققان از این کتابخانه در تایم‌های دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها به هیچ وجه به صورت امانی داده نمی‌شوند و محققان فقط در فضای کتابخانه دفتر تبلیغات خوزستان امکان استفاده از منابع را دارند، تصریح کرد: این کتابخانه یک کتابخانه تخصصی بوده و به این خصوص کتاب‌هایی که از سایر ارگان‌ها و بخش‌ها به این کتابخانه هدیه می‌شوند در صورت تخصصی نبودن به کتابخانه‌های حوزه‌ها یا دارالتحقیق اهدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۷ هزار جلد کتاب در بخش منابع و مصادر اهل سنت، کلام شیعه، نقد وهابیت و انواع تفاسیر اهل سنت در این کتابخانه وجود دارد، گفت: در بخش‌هایی از جمله آموزش روانشناسی خانواده نیز کتاب‌های تخصصی در این کتابخانه برای محققان وجود دارد./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات