۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۵۰۲
مدیرکل دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات:

نخبگان حوزه حتی در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند

نخبگان حوزه حتی در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند
حجت الاسلام والمسلمین فولادی گفت: جایگاه نخبگان حوزه در جامعه مغفول است و مردم نمی‌دانند که تدریس کفایه یا تولید نظریه در علوم اسلامی و انسانی از چه اهمیتی برخوردار است.

به گزارش سرویس حوزه و روحنایت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین فولادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه وجود دارد که شناخته شده نیستند، گفت: نخبگان جوانی در حوزه وجود دارند که دارای اندیشه‌های بلندی هستند و عزم راسخی برای تحول دارند ولی دیده نمی‌شوند و حتی در حوزه نیز ناشناخته هستند.

وی بیان کرد: برخی از اساتید عمر خود را برای تربیت حوزه صرف می‌کنند و حتی از صبح تا شب با طلبه زندگی می‌کنند که این سبک زندگی نیاز به الگوسازی دارد.

مدیرکل حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات گفت: برخی تصور می‌کنند همین چهره‌های معروف حوزوی که می‌بینند و یا منبری‌ها، تنها خروجی‌های حوزه هستند درحالی‌که بسیاری از نخبگان دیده نمی‌شوند و شناخته شده نیستند؛ حتی اندیشه‌های افراد شناخته شده نیز به خوبی منعکس نشده است.

وی تصریح کرد: این وظیفه رسانه است که چهره‌ها را در حوزه نشان دهد و اگر این عزم در خبرگزاری حوزه وجود داشته باشد می‌توانیم همکاری خوبی برای معرفی این افراد داشته باشیم.

دستاوردهای علمی و اندیشه‌ای حوزه بعد از انقلاب معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین فولادی گفت: بسیاری از حوزویان از دستاوردهای علمی و اندیشه‌ای حوزه بعد از انقلاب در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی اطلاعی ندارند و این دستاوردها به خوبی منعکس نشده است. گاهی خود طلاب با این معضل رو به رو می‌شوند که حوزه چه می‌کند درحالی‌که از این پیشرفت‌ها اطلاعی ندارد و این موضوع باعث می‌شود انگیزه طلاب جوان کم شود.

رسانه می‌تواند نقش مهمی در ارتباط نخبگان حوزوی با حاکمیت داشته باشد

وی بیان کرد: در ارتباط نخبگان و بزرگان حوزه با حاکمیت نیز یک حلقه مفقوده وجود دارد و رسانه می‌تواند نقش مهمی برای رساندن حرف حوزه به حاکمیت ایفا کند.

مدیرکل حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات افزود: به دلیل کم بودن این ارتباط بزرگان حوزه مجبور می‌شوند که در درس‌ها نقد خود را بگویند و بعضاً برچسب ضدیت با نظام و انقلاب می‌خورند درحالی‌که ذاتاً آدم بسیار انقلابی و دغدغه مندی هستند.

شناخت نخبگان حوزه از یکدیگر مطلوب نیست

وی با بیان اینکه شناخت نخبگان حوزه از یکدیگر نیز مطلوب نیست گفت: حتی کسانی که شهرت نسبی نیز دارند از نظرات یکدیگر بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند دیگران در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند.

نخبگان حوزه حتی در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند

حجت الاسلام و المسلمین فولادی تصریح کرد: جایگاه نخبگان حوزه نه تنها در جامعه مغفول است بلکه آنها در میان خانواده خود نیز شناخته شده نیستند؛ سطح نخبگی در دانشگاه در جامعه تعریف شده است و اگر کسی در کنکور رتبه برتر کسب کند و یا در المپیاد علمی اول شود مورد احترام جامعه هستند و جایگاه اجتماعی دارد ولی عموم مردم نمی‌دانند که تدریس کفایه یا تولید نظریه در علوم اسلامی و انسانی چیز کمی نیست و جایگاه بالایی دارد./1350/

ارسال نظرات