۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۵۱۵
حجت الاسلام سرلک مطرح کرد؛

امام سجاد، بنیان‌گذار مکتب تربیتی دعا و نیایش

امام سجاد، بنیان‌گذار مکتب تربیتی دعا و نیایش
تهران - استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طرح تربیتی اسلام انس با قرآن کریم و دعا است، گفت: امام سجاد(ع) بنیان‌گذار مکتب تربیتی دعا و نیایش بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، سه‌شنبه‌شب در نخستین جلسه هیات میثاق با شهدای سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دنیاطلبی و جاه‌طلبی کربلا را رقم زد.

وی افزود: در آن دوران دنیاخواهی اصالت و مقصد پیداکرده بود و آرزوهای بلند در قلب‌ها موج می‌زد به خاطر همین بود بسیاری از افراد که در ظاهر جزء عابدان و صالحان به شمار می‌رفتند در برابر امام حسین(ع) قد علم کردند و شمشیر زدند.

حجت الاسلام سرلک بابیان اینکه دنیاطلبی چشم باطن را کور می‌کند، اظهار داشت: انسان‌هایی که نمی‌توانند بزرگ‌تر از دنیا را معیار خودشان قرار دهند به‌قدری با خود بیگانه می‌شوند که می‌توانند در سپاه اشقیای کربلا شمشیر بزنند و آن را جهاد بنامند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایات، عنوان کرد: روایت است خداوند امید کسی را که به غیر او امید داشته باشد ناامید می‌کند؛ خداوند متعال هرگز نمی‌خواهد انسان گرفتار ولایت غیر الهی یعنی ابلیس شود.

وی با تأکید بر اینکه امام سجاد(ع) بنیان‌گذار مکتب تربیتی دعا و نیایش بودند، گفت: حضرت با ایجاد این نهضت می‌خواست مردم را از دنیاطلبی نجات و آنان را به مسیر عبودیت و بندگی هدایت کند.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: انسان اگر اهل مناجات با خداوند متعال شود دیگر گرفتار هوا و هوس نمی‌شود که در برابر ولایت حق بایستد و شمشیر بزند؛ مناجات و نیایش راهی برای رسیدن به قرب الهی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: شوق به لقای الهی سبب می‌شود انسان به جاذبه‌های خیالی دنیا جذب نشود؛ دعا تعلقات ظلمانی باطن انسان را پاک و قلب او را سراسر روشن و نورانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح تربیتی اسلام انس با قرآن کریم و دعا است، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد خود را تربیت کند و بتواند به ندای ولی الهی پاسخ دهد باید با قرآن و دعا انس داشته باشد؛ کسی که با قرآن مأنوس نیست راحت می‌تواند گرفتار تعلقات دنیوی شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات