۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۳۵۲۸
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر قزوین:

شبکه ملی اطلاعات با حیات یک ملت در ارتباط است

شبکه ملی اطلاعات با حیات یک ملت در ارتباط است
قزوین - حجت الاسلام معبودی گفت: شبکه ملی اطلاعات و مدیریت فضای مجازی با حیات یک ملت در ارتباط است و اگر خواستار داشتن حیات حقیقی هستیم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهمیت مدیریت فضای مجازی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز فضای مجازی به عرصه زندگی مردم تبدیل شده و در کنار زندگی حقیقی نقش ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان کنونی ما به نوعی در فضای مجازی زندگی می‌کنیم و به دلیل اینکه در مقابل زندگی شهروندان از نظر جسمی و روحی مسئولیت داریم باید نسبت به مدیریت آن توجه جدی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین ابراز داشت: هنگامی که فضای مجازی در اختیار دیگران باشد جنبه‌های مختلف زندگی دچار مشکل می‌شود، از این رو رهبر معظم انقلاب بر مدیریت این فضا و ایجاد شبکه ملی اطلاعات تاکید دارند.

وی ادامه داد: با داشتن شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی می‌توان براساس آداب و رسوم، فرهنگ و اقتضای شرایط ملی محیطی را طراحی کرده و سرشته آن را در دست داشته باشیم.

نداشتن شبکه ملی اطلاعات به از بین رفتن فرهنگ ملی و دینی منجر می‌شود

این مقام مسئول درباره عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات علی‌رغم تاکیدات مکرر رهبری برای آن اظهار داشت: متاسفانه عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات با کم کاری افراد در ارتباط است؛ مسئولان این حوزه در مواردی که باید ورود پیدا کرده و پروژه را عملیاتی می‌کردند آنچنان که باید فعال نبوده و در نتیجه امروز شاهد بی‌موالاتی در عرصه فضای مجازی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فضای مجازی و آسیب‌های فرهنگی فضای مدیریت شده توسط عوامل خارج از کشور ابراز داشت: اگر ما شبکه ملی اطلاعات نداشته باشیم در چند سال آینده فرهنگ ملی و دینی به معنای واقعی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: دشمن بر موضوع اهمیت فضای مجازی و مسائل فرهنگی مرتبط با آن توجه دارد؛ چرا که با گرفته شدن فرهنگ و هویت یک ملت نمی‌توان گفت آن ملت زنده است و در واقع اگر بخواهیم یک ملت زنده باشیم باید شبکه ملی عملیاتی شود.

وی درباره اهمیت طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس بیان داشت: شبکه ملی اطلاعات و مدیریت فضای مجازی با حیات یک ملت در ارتباط است و اگر خواستار داشتن حیات حقیقی هستیم باید این اتفاق تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین در پایان گفت: مدیریت فضای مجازی در کشورهای مختلف دنیا نیز درحال انجام است و یکی از رسالت‌های اصلی تمام ارکان کشور و از جمله نمایندگان توجه به این موضوع است./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ان شاءالله جوانان برومند ایران اسلامی بر همه مشکلات غلبه خواهند کرد.
0
0