۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۵۶۱
آیت الله مهدوی:

عبادت به خاطر شکر نعمت سبب کمال انسان می شود

عبادت به خاطر شکر نعمت سبب کمال انسان می شود
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: عبادت کسی که به خاطر شکر نعمت عبادت می‌کند او را به سمت کمال می‌برد و برای او همیشگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز در جلسه شرح نهج البلاغه، با بیان اینکه وقتی انسان به خاطر نعمتی شکر خداوند را به جا می‌آورد، کمالی به او افزوده خواهد شد، گفت: ارزش این کمال از آن نعمتی که موجب شکر شده هم بیشتر است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: گاهی حواس ما آنقدر به یک نعمتی است که از اهمیت شکر خدا و کمالی که در مسیر این شکر به جا آوردن کسب می‌کنیم غافل می‌شویم، وقتی شکرگزار خداوند هستیم دو نعمت به ما داده می‌شود، یکی نعمتی که به خاطر آن شکر کرده‌ایم و دیگری کمالی که در این مسیر به ما عطا شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت و جایگاه شکرگزاری در عبودیت و بندگی خداوند، اظهار کرد: بنابر روایات نعمتی که به ما داده شده است فانی است اما شکری که به جا می‌آوریم یک کمال در روح ما است که فانی نیست و همیشه با ما خواهد بود.

وی نعمت کمال را دارای دوام در روح انسان توصیف کرد و گفت: هدف ما بهشت رفتن نیست، بلکه در خود بهشت هم هدف بالاتری وجود دارد و آن قرار گرفتن در مراتب کمال و حشر با اهل بیت(ع) و اولیاء الهی است و این هدف بالاتر از رفتن به خود بهشت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان معاشرت با اهل بیت(ع) را نعمتی بسیار بالاتر از نعمت‌های بهشت دانست و تصریح کرد: دیگر لذت‌ها برای انسان تکراری خواهد شد اما لذت مجالست با ائمه معصومین(ع) هرگز تکراری نمی‌شود. برخی افراد عباداتشان تنها برای کسب سود و رسیدن به بهشت است و اینها در دینداری مانند تجار هستند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخی افراد نیز از ترس جهنم مشغول به عبادت هستند، خاطرنشان کرد: بعضی افراد نیز در عبادت کردن نه به دنبال بهشت هستند نه به دنبال جهنم، بلکه بخاطر خدا و شکر نعمت‌های خدا عبادت می‌کنند، عبادت کسی که به خاطر شکر نعمت عبادت می‌کند او را به سمت کمال می‌برد و برای او همیشگی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت شکرگزار بودن در مقابل نعمت‌های الهی، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید همین الحمدلله گفتن شما را به عنوان شکر تمام نعمت‌هایم قبول می‌کنم، حداقل کاری که در مقابل خداوند می‌توانیم انجام دهیم همین شکرگزار بودن و الحمدالله گفتن است و اگر هدف ما رضایت خداوند باشد به چیزی فراتر از بهشت دست پیدا می‌کنیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات