۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۵۸۴

تولید مستند مسیح انقلاب در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان

تولید مستند مسیح انقلاب در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان
خوزستان - حجت الاسلام غیبی گفت: مستند مسیح انقلاب با موضوع مختصری از زندگانی آیت الله شیخ عیسی طرفی به همت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان تولید شد.
حجت الاسلام اصغر غیبی، سرپرست اداره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تولید مستند مسیح انقلاب خبر داد و گفت: این اثر که به کارگردانی محمد حسن حردانی تولید شده روایتگر زندگی و مجاهدت‌های شیخ عیسی طرفی نماینده امام خمینی (ره) در دشت آزادگان، امامت جمعه سوسنگرد و فعالیت‌های انقلابی شان در آبادان است.

سرپرست اداره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان بیان داشت: در این اثر افرادی، چون آیت الله موسوی جزایری رئیس حوزه علمیه استان خوزستان، آیات شفیعی و کعبی و حیدری و شاگردان، مریدان و خانواده در خصوص این عالم فرزانه به گفتگو پرداخته اند.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه آیت الله شیخ عیسی طرفی از همراهان و ملازمان امام راحل در نجف بود، خاطرنشان کرد: آیت الله طرفی پس از انقلاب اسلامی از سوی امام امت به نمایندگی شان در دشت آزادگان منصوب شد.

وی با بیان اینکه مستند به سه بخش از زندگی پیش از انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی این عالم مجاهد پرداخته است، عنوان داشت: این مستند افزون بر انتشار در فضای مجازی از شبکه جهانی الأهواز نیز پخش شد.

گفتنی است، شیخ عیسی طرفی در سال۱۲۹۳ شمسی در روستای ابوحمیظه از توابع سوسنگرد به دنیا آمد و به مدت ۲۰ سال تحصیلات حوزوی را در نجف گذراند، پس از آن به درخواست مردم آبادان به آنجا رفت، افزون بر تدریس علوم دینی، مسجد محل سکونت خود را به یک حوزه علمیه تبدیل کرد، با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه جنگ رفت و در مناطق آبادان و خرمشهر حضور یافت، وی برجسته‌ترین معرف امام راحل و انقلاب اسلامی به عشایر عرب خوزستان بود، آیت الله طرفی در یکی از مناطق عملیاتی در سال ۶۱ بدلیل شدت گرما و داشتن تنها یک کلیه و اصرار بر ماندن با رزمندگان دچار سکته قلبی شد و به اهواز سپس به تهران منتقل گردید که در آنجا جان به جان آفرین تسلیم کرد و پیکر وی در قطعه شهدای بهشت آباد دفن شد./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات