۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۶۳۶۹۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

نگهداری سرمایه‌های معنوی به تداوم آن است

نگهداری سرمایه‌های معنوی به تداوم آن است
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه نگهداری سرمایه‌های معنوی به تداوم آن است، گفت: بعد ازماه محرم نباید دست از جلسات اهل بیت برداریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پنجشنبه شب درهیات فرهنگی مهتدون کاشان که در پارک بزرگ ملت واقع در میدان خرمشهر کاشان برگزار شد، گفت: مردم در محرم و صفر ساختمان معنوی را در وجود خود می‌سازند، اما اگر از آن مراقبت و نگهداری نکنند شیطان آن را نابود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نگهداری سرمایه‌های معنوی به تداوم آن است، افزود: هرچقدر ارتباط با معارف قرآن و عترت محکم تر باشد سرمایه‌های معنوی خود را بهترحفظ خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اگر می خواهیم مشکلات ما کمتر شود و از بحران‌ها سالم خارج شویم بعد از ماه محرم و صفر نباید دست از جلسات اهل بیت (ع) برداریم.

وی با اشاره به اینکه در گرفتاری‌ها و بحران‌ها پناه بردن به خدا و هدایت در صراط مستقیم را رعایت کنیم مشکلی نخواهیم داشت، اظهار داشت: امام حسین (ع) در سخت‌ترین بحران کربلا به خدا پناه برد چرا که پناه بردن به خدا سبب می‌شود ترس انسان بریزد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفـت: اگر امروز برخی از ازدواج فراری هستند و از ازدواج می‌ترسند به دلیل این است که به خدا پناه نبرده اند و این در حالی است وضعیت اعتباری خدا خوب است و مانند برخی از دولت‌ها مشکل کسر بودجه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: انسان اگر در بحران‌های کرونا و اقتصادی و جنگ و حوادث طبیعی به خدا پناه ببرد ترس او خواهد ریخت.

وی با بیان اینکه در هر زمینه‌ای دو عامل مادی و معنوی وجود دارد، اظهار داشت: عامل مادی در بحران کرونا زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی است و دعای هفتم صحیفه سجادیه، صدقه دادن، خواندن آیت الکرسی و چهار قل عامل معنوی برای دفع بلا‌ها است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مسروری
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
سرمایه معنوی با دعا آمیخته است.
0
0