۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۳۶۹۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دولت اهتمامی برای حل مشکلات مردم ندارد

دولت اهتمامی برای حل مشکلات مردم ندارد
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دولت متولی حل مشکلات امروز کشور است، گفت: متأسفانه در دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه از نظر خداوند متعال انسان موجود شریفی است و این شرافت به خاطر تعداد انسان‌ها نیست، ادامه داد: ظرفیت وجودی انسان از روح خدا دمیده شده است که همین امر سبب کرامت و شرافت انسان می‌شود که باید قدر آن را بدانیم.

وی با طرح این سؤال که انسان شریف‌تر است یا ملائکه؟ خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) از قول حضرت علی (ع) در پاسخ به سؤال می‌فرمایند: خداوند در ملائکه تنها عقل قرار داد و در حیوانات نیز تنها شهوت، اما به انسان هم عقل داد و هم شهوت؛ اگر انسان بتواند عقل را بر شهوت غالب گرداند، از ملائکه شریف‌تر و اگر عقلش مغلوب شهوت شود، از حیوان پست‌تر خواهد بود؛ اگر انسان در ظرف ایمان و عقل حرکت کند، شریف می‌شود و مورد احترام و اکرام قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد حماسه غرورآفرین هفته دفاع مقدس تصریح کرد: به یقین توجه به این سرمایه عظیم و ماندگار از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه دفاع مقدس مجموعه‌ای گرانبها است که باید برای نسل‌های آینده عبرت آموز باشد، افزود: آنچه در دوران دفاع مقدس صورت گرفت درس‌هایی بود که از مکتب عاشورا آموختیم و به مرحله عمل رساندیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند عزتشان مخدوش شود و دشمن به اهداف شومش برسد، گفت: در دوران دفاع مقدس آموختیم مرگ برای عزت حیات واقعی است و حیات با ذلت از مرگ بدتر است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس دشمن می‌خواست با جنگ کشور را از درون تهی کند، افزود: ملت ایران تحت زعامت رهبری عبد صالح خدا و پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) توانست همه خواب‌های آشفته دشمن را بی تعبیر بگذارد و نه تنها توطئه‌ها را خنثی کردیم بلکه در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار گرفتیم و این مرهون مقاومت و ایستادگی تمام عیار است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه خطاب به مسؤولان نظام اسلامی اظهار کرد: مردمی که چنین جانانه در میدان عمل ایستادگی کرده اند، سزاوار خدمت و کار صادقانه هستند؛ گرانی‌های بی سر و سامان و بازار به هم آشفته که نشانه بی تدبیری است، در شأن مردم و نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اعتراف رییس جمهور در مورد گرانی‌های شکننده و ارائه راهکار از سوی ایشان گفت: سؤال ما از ایشان این است که چه کسی باید متولی سامان دادن به اوضاع اقتصادی باشد؟ آیا غیر از این است که دولت و وزرا باید برای شرایط موجود وارد میدان عمل شوند؟

وی با بیان اینکه این جفای نابخشودنی است که «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» ابراز کرد: دولت متولی حل مشکلات امروز کشور است؛ متأسفانه امروز در دولت هماهنگی و اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم وجود ندارد که نتیجه آن فشار اقتصادی بر مردم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مردم نشان داده اند که مشکلات دشمنان را به نام مسؤولان داخلی نمی‌نویسند، اما از منتخبان خود نیز انتظار کار شبانه روزی و صادقانه دارند، افزود: همه شاهد بودند که رییس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود قسم خورد که برای حل مشکلات مردم راهکار دارد، اما متأسفانه در عمل مردم چیزی جز نابسامانی ندیدند که این برازنده نظام اسلامی نیست./۹۴۵۷/پ202/ب1
ارسال نظرات