۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۳۶۹۷
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد؛

دفاع مقدس زمینه ساز صدور فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به دنیا

دفاع مقدس زمینه ساز صدور فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به دنیا
کرمانشاه - امام جمعه کرمانشاه با بیان این که دفاع مقدس زمینه ساز صدور فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به دنیا شد، گفت: خود اتکایی زمینه ساز پیروزی ما در جنگ هشت ساله بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: تقوا یکی از بهترین و کامل ترین راه های رستگاری برای همه انسان هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه خود اتکایی زمینه ساز پیروزی ما در جنگ هشت ساله شد، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس که ملت و ایران اسلامی در مقابل تمام دنیای استکبار قرار گرفتند نباید هرگز از نقش و جایگاه رهبری و امامت امام راحل و مقام معظم رهبری غافل شویم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اطاعت از ولایت فقیه زمینه ساز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس شد، عنوان کرد: امروز غربی ها و دشمنان دین مبین اسلام به ویژه دشمنان مذهب حقه شیعه به جنگ ولایت فقیه آمده اند و به دنبال این هستند که به هر نحو ممکن جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی را متزلزل کنند.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید علت اصلی دشمنی معاندان با اصل ولایت فقیه را خوب بشناسیم و بی شک علت این دشمنی، نفوذ کلام ولایت فقیه در جامعه اسلامی است، همانند مدیریت و رهبری امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس که زمینه ساز روحیه رزمندگان اسلام شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جنگ تحمیلی که دشمنان علیه نظام نوپای انقلاب اسلامی به راه انداختند، برای همه جهانیان درس های بسیاری داشت که مهمترین درس آن این بود که قدرت های مادی هرگز نمی توانند در برابر قدرت الهی پیروز شوند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: رزمندگان اسلام علیرغم اینکه در دوران دفاع مقدس از کمترین امکانات نظامی برخوردار بودند، ولی با اتکا به مکتب اسلام و شیعه توانستند دشمنان را به زانو دربیاورند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه دفاع مقدس زمینه ساز صدور فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به دنیا شد، بیان داشت: انسان اگر بتواند به فلسفه واقعی خود پی ببرد دنیا برای وی بسیار کوچک و خوار خواهد بود و این مهم در کلام معصومین به کرار بیان شده است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات