۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۸۰۶
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

امام سجاد؛ احیاگر ارزش های دینی با فرهنگ دعا و بکا

امام سجاد؛ احیاگر ارزش های دینی با فرهنگ دعا و بکا
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد(ع) ارزش های از دست رفته در جامعه دینی را با فرهنگ دعا، بکا و خطابه احیا کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی امشب خود پس از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جامعه اسلامی پس از رحلت خاتم الانبیا شاهد بروز ظلم در جامعه بود، گفت: در زمان قیام امام حسین(ع) از دین چیزی جز صورت آن باقی نمانده بود؛ به تعبیر امام حسین(ع) دین داری لقلقه زبان شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: اگر دین از اهل آن گرفته نشود، دینداری در جامعه دچار انحراف می شود و به همین دلیل مردم پس از رحلت خاتم الانبیا(ص) از صراط مستقیم فاصله گرفته و پذیرفتند که امر خلافت در دست غیر دین شناس قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: با شهادت امام حسین(ع) زمینه برای فعالیت فرهنگی، ائمه اطهار(ع) آماده شد و امام سجاد(ع) با استفاده از این فرصت ارزش های از دست رفته در جامعه دینی را با فرهنگ دعا، بکا و خطابه حاکم کردند.

این کارشناس دینی نمایان شدن چهره حقیقی ظلم پس از قیام عاشورا را یادآور شد و ابراز کرد: امام سجاد(ع) در خطابه های خود با اشاره به دلایل، پیامدها وقایع عاشورا و گوشزد کردن اتفاقات آن، نقش غیرقابل انکاری در زنده نگه داشتن این واقعه داشتند.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا سبب اقبال مجدد به اهل بیت(ع) پس از رحلت پیامبر اکرم شد، ادامه داد: امام سجاد(ع) در روشنگری های خود مردم از پیروی نااهلان بر حذر داشته و آن ها به پیروی از اهل بیت(ع) دعوت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به شش ویژگی منحصر به فرد اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: علم، حلم، جوانمردی، فصاحت، شجاعت، محبت در قلوب مؤمنین از جمله صفاتی در هیچ گروهی به اندازه ائمه معصومین(ع) وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه گفتار اهل بیت(ع) اعجاز و مطابق با بلاغت فصاحت علوم مختلف مانند روانشناسی است، گفت: کسی که مورد عنایت خداوند متعال باشد، محبت اهل بیت(ع) و محبت زیارت آن ها در قلب او قرار می گیرد.

وی با اشاره به شقاوت ابدی لشکریان یزید در صحنه عاشورا و ورود اسرا به شهر شام، عنوان کرد: بدبخت ترین انسان های کسی است آخرت را برای رسیدن دنیا بفروشد و بدبخت تر از او کسی است که آخرت خود برای دنیای دیگران بفروشد./1350/پ202/ق

ارسال نظرات