۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۳۸۰۷
شنبه شب برگزار شد؛

کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری

کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری
تهران - کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با تاکید بر بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت شامگاه شنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با تاکید بر بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت شامگاه شنبه به صورت وبینار برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، گفت: صلح ریشه در اندیشه‌های انبیای الهی دارد.

وی رسیدن به صلح را از آرمان های مهم بشری خواند و ادامه داد: مبارزه با ظلم و جور به‌منظور برقراری صلح و تحکیم عدالت در جامعه بشری مهم‌ترین هدف اولیای الهی بوده است.

عامری بابیان اینکه امام خمینی(ره) به‌منظور احقاق صلح و عدالت قیام کردند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همانند بنیان‌گذار کبیر انقلاب در مناسبت‌های گوناگون به تحقق صلح عادلانه در ایران و جهان تأکید داشته و دارند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با تأکید بر اینکه صلح صادق و صلح عادلانه باید در جهان ایجاد شود، اظهار داشت: در این صورت است که کرامت انسانی حفظ و عدالت در جهان حاکم می‌شود؛ بر همین اساس مجمع جهانی صلح اسلامی بر آن شد تا با مشارکت دیگر دستگاه‌ها به بازخوانی اندیشه‌های رهبر انقلاب به‌عنوان شخصیت اثرگذار در جهان درزمینهٔ صلح و عدالت بپردازد.

وی افزود: ایشان در بیانات خودشان بر این امر تأکید دارند که صلح باید بر مبنای عدالت و بامعرفت به کرامت انسان و به‌دوراز اغراض قدرتمندان عالم باشد.

عامری بیان داشت: بازخوانی و بازشناسی مبانی فکری و اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت، تولید ادبیات اسلامی درزمینهٔ صلح و عدالت با استفاده از اندیشه‌های مقام معظم رهبری در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی، گفتمان سازی از صلح عادلانه به‌عنوان گفتمان ایرانی اسلامی، تبیین و اشاعه فرهنگ صلح عادلانه و مقابله با نگاه یک‌جانبه گرایانه آمریکا و همراهان آن و.... از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس به شمار می‌رود.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی بابیان اینکه کنفرانس صلح و عدالت بر پایه چهار محور استوار است، گفت: آن چهار محور شامل مفهوم شناسی و مبانی نظری صلح و عدالت در اندیشه‌های مقام معظم رهبری، آسیب‌شناسی صلح و عدالت در جهان با تأکید بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری، مطالعات موردی در حوزه صلح و عدالت(فلسطین، یمن، افغانستان و ...) و دیگر چگونگی پیاده‌سازی، نهادسازی و رفتارسازی گفتمان صلح و عدالت در جهان می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات