۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۳۸۰۸
افتخاری تشریح کرد؛

صلح ممدوح و مذموم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

صلح ممدوح و مذموم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب
تهران - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صلح و عدالت حلقه گمشده امروز جامعه بشری است، گفت: ایران به دنبال ایجاد صلح و عدالت جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در کنفرانس بین المللی «صلح و عدالت» با تاکید بر بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت که شامگاه شنبه به صورت وبینار برگزار شد، گفت: اهمیت صلح و عدالت در فرمایشات رهبر انقلاب تا آنجا است که در همه موارد که به نحوی مرتبط با این مساله است فرمایشاتی بسیار قاطع و ارزشمند ارائه می‌فرمایند.

وی افزود: توجه ایشان به جایگاه صلح و عدالت به‌ویژه عدالت به‌گونه‌ای است که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری کردند.

افتخاری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب صلح را به دو نوع ممدوح و مذموم تقسیم می‌کنند، ابراز کرد: صلح ممدوح همان صلحی است که دستاوردهای آن به نفع مردم و جامعه بشری و در حقیقت ترک مخاصمه است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص صلح مذموم، اظهار داشت: صلح مذموم همان کرنش در برابر دشمنان جامعه بشری است رفتاری که در برخی کشورهای منطقه به‌عنوان سازش با رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود؛ ازنظر رهبر معظم انقلاب این صلح نیست بلکه ظلم است زیرا خود این صلح زمینه‌ساز تعدی و تجاوز می‌شود.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب در خصوص عدالت فرمایشات بسیار ارزشمندی بیان می‌فرمایند، عنوان کرد: در اهمیت عدالت همین بس که انبیای الهی مبعوث شدند تا عدالت را در جامعه بشری حاکم کنند؛ کسانی که مخالف عدالت هستند با انبیا به مبارزه برمی‌خیزند.

افتخاری با تأکید بر اینکه عدالت همیشه ممدوح است، اظهار داشت: عدالت در تکوین و تشریع وجود دارد و همین امر باعث می‌شود بنای جهان بر مبنای عدالت باشد؛ ازنظر رهبر انقلاب صلح و عدالت یک امر فطری بوده و بشر به دنبال آن است و تنها خاص و مطالبه مسلمانان نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صلح و عدالت حلقه گمشده امروز جامعه بشری است، گفت: نوآوری جمهوری اسلامی ایران این است که یک عرصه خاص برای عدالت در نظر نگرفته و عدالت را به حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و غیره تسری داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پرتو صلح عادلانه حقوق همه انسان‌ها تأمین می‌شود و جمهوری اسلامی نه‌تنها برای همسایگان و جهان تهدید نیست بلکه با اجرای عدالت در پی ایجاد صلح و امنیت است. امروز جهان بشریت با بی عدالتی روبرو است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات