۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۸۱۳
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

عوامل پیروزی و شکست مومنان از دیدگاه آیات و روایات

عوامل پیروزی و شکست مومنان از دیدگاه آیات و روایات
خراسان رضوی - حجت الاسلام سیدآبادی گفت: صبر در برابر مشکلات و تکالیف، صبر در برابر دشمن، پیوند با ایمان و تقوای الهی از رمزهای موفقیت مومن و شکست دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در حرم مطهر رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: با همه رنج ها و خسارت هایی که دشمن برای ملت ما فراهم کرد، زمینه ای برای بروز زیباترین جلوه ایمان و عشق به میهن و استقامت فرزندان ملت برای ارزش های اسلامی بود.

وی به عوامل پیروزی و شکست از دیدگاه قرآن اشاره و ابراز کرد: خداوند در سوره آل عمرانمی فرماید:«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»، در این آیه خداوند 4 کلید برای پیروزی می دهد که اگر در زندگی فردی و اجتماعی عمل کنید، می تواند رمز پیروزی شنا باشد.

حجت الاسلام سیدآبادی اظهار کرد: ما در مسیر زندگی این عالم از یک سو با مشکلات، موانع و مصائب مواجه هستیم، طبیعت عالم چنین است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) زندگی این عالم با گرفتار آمیخته است و از طرف دیگر در زندگی مسؤولیت ها و تکالیفی داریم، صبر در برابر این حوادث و تکالیفی که بر عهده ما است، می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

سخنران حرم رضوی صبر در تقابل و در برابر دشمن را از دیگر کلیدهای پیروزی مومنان بیان و ابراز کرد: امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در حدیثی با بیان متفاوت در مورد تفسیر آیه 200 آل عمران فرمودند:«صبر اول در این آیه صبر بر واجبات و تکالیف است است و صبر دوم صبر بر دشمن است.»، امیرالمومنین(ع) می فرماید:«هر کس بر مرکب صبر سوار شد به میدان نصر و پیروزی می رسد.»

وی افزود: ایستادگی، مقاومت و ضعف نشان دادن یعنی صبر است که ما را در اهداف معنوی و مادی زندگی موفق می کند، ما هشت سال در جنگ تحمیلی با دشمن روبرو بودیم و این صبر و ایستادگی جوانان ما موجب شد تا این کشور را از دشمن حفظ کند.

حجت الاسلام سیدآبادی با اشاره به آیه 65 سوره انفال، گفت: در قرآن صبر را به عنوان اهرمی در برابر دشمن بیان شده است، که همه جا امکانات نظامی و نیروی انسانی و عِده و عُده کارساز باشد بلکه صبر و استفامت است که جبهه حق را در برابر جبهه باطل پیروز می کند.

استاد حوزه علمیه پیوند با امام را از دیگر رموز موفقیت مومنان با توجه به قرآن خواند و ابراز کرد: «َرَابِطُوا» در آیه 200 سوره آل عمران یعنی یکی از عوامل پیروزی شما پیوند با امام و مقتدای امت است، ما این را در 8 سال دفاع مقدس این پیوند با امام و نتیجه پیروزی را تجربه کردیم.

وی بیان داشت: تقوای الهی از دیگر رمزهای پیروزی برای اهل ایمان ذکر شده است، تقوا یعنی پاک زندگی کردن، شفاف زندگی کردن و مرز حلال و حرام خدا را دیدن است.

حجت الاسلام سیدآبادی خاطرنشان کرد: کربلا مصداق آیه 200 سوره آل عمران است و در آن صبر در برابر تکالیف، صبر در برابر دشمن، پیوند با ایمان و تقوای الهی وجود دارد ما نیز اگر این گونه در عرصه فردی و اجتماعی حرکت کردیم، این رمز پیروزی ما و شکست دشمن است.

وی اظهار کرد: یاران امام حسن(ع) با صبر و مقاومت، پیروی از امام و تقوای الهی جان را در راه خدا داده و پرچم و نهضت عاشورا را برای همیشه زنده نگه داشتند همچنین اهل بیت(ع) که با دریای رنج ومصائب ناگوار که از کربلا و شام تا مدینه روبرو بودند با صبر و استفامت پرچم عاشورا را در احتزاز نگه داشتند، امروز بعد از قرن ها که از شهادت امام حسین(ع) می گذرد، پیروز میدان کسانی هستند که ایستادگی کرده و جان خود را در دفاع از دین و در راه امام از دست دادند./864//210/خ

 

 

 

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
مهم‌ترین عاملِ پیروزی در جریانِ مقاومت تقویتِ روحیه جهادی و عدمِ سازش با دشمن است که یک امر قطعی می‌باشد.
0
0