۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۸۷۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تعداد مبلغان دینی مازندران پاسخگوی نیازهای تبلیغی نیست

تعداد مبلغان دینی مازندران پاسخگوی نیازهای تبلیغی نیست
مازندران - حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تقویت حضور مبلغان در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه تعداد مبلغان دینی ما در استان پاسخگوی نیازهای تبلیغی جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست با مبلغان طرح هجرت مرکز استان که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد با اشاره به این که فعالیت های تبلیغی روحانیت علیرغم شیوع ویروس کرونا به شیوه های مختلفی ادامه دارد، گفت: روحانیت در هر شرایطی به وظایف و تکالیف خود در برابر جامعه عمل خواهد کرد.

وی با بیان این که تبلیغ دین مهم ترین وظیفه روحانیت در طول تاریخ بوده است، افزود: این وظیفه خطیر و حساس امروز باید با دقت و حساسیت بیشتری از سوی مبلغان دینی دنبال شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که نشر و گسترش دین در جامعه اسلامی همواره مهم ترین دغدغه روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: مشکلات و سختی های این مسیر، هیچ گاه نتوانسته موجب عقب نشینی روحانیت از عمل به وظایف ذاتی خود شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مبلغان دینی در مناطق محروم و دور افتاده روستایی با کمترین امکانات ممکن به انجام وظیفه تبلیغی خود اشتغال دارند، تصریح کرد: به طور حتم این تلاش های خالصانه و صادقانه روحانیت، جهاد فی سبیل الله است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره بی توقع و با خلوص نیت عمل به وظیفه کرده است، بیان داشت: این در حالی است که دشمنان و معاندان دین و انقلاب، شبانه روزی با دروغ پراکنی در جامعه به دنبال تخریب چهره روحانیت هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حفظ دین و رفع مشکلات مردم همواره جزء مهم ترین دغدغه های روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: بررسی های به عمل ثابت کرده حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی علاوه بر تقویت ارزش های معنوی و تعمیق باورهای دینی، رشد و توسعه را برای این مناطق در پی داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه مشکلات اقتصادی و همچنین شرایط خاص به وجود آمده در کشور، بسیاری از روستاها و مناطق محروم ما را از داشتن نعمت روحانی محروم کرده است، بیان داشت: حضور روحانیت در هر منطقه ای اممری ضروری است و معنویت را در جامعه حاکم می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خلأ حضور روحانیت در جامعه موجب گسترش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود، تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای حضور پررنگ تر طلاب جوان و مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر فراهم شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مازندران در مقایسه با سایر نقاط کشور از یک شرایط خاص جغرافیایی برخوردار است که لزوم تقویت برنامه های تبلیغی و فرهنگی را بیش از پیش کرده است، افزود: متأسفانه تعداد مبلغان دینی ما در استان پاسخگوی نیازهای تبلیغی جامعه نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مناطق توریستی استان بیش از پیش نیازمند تقویت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: عدم انسجام لازم میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی و همچنین وجود برخی محدودیت ها و مشکلات موجب شده تا شاهد حضور کمرنگ تر روحانیت و گروه های تبلیغی در این مناطق باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز ما نیازمند یک ید واحد برای مبارزه با معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی هستیم، تصریح کرد: اگر امروز به فکر مقابله با این آسییب ها نباشیم به زودی باید باید بک بحران فرهنگی و اخلاقی در جامعه مواجه خواهیم بود./950/

ارسال نظرات