۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۳۹۱۴
در جلسه درس خارج مطرح شد؛

مراتب تقوا از دیدگاه آیت الله مجتهدشبستری

مراتب تقوا از دیدگاه آیت الله مجتهدشبستری
تهران - آیت‌الله مجتهدشبستری با تشریح مراتب تقوا، گفت: در تقوای خواص، افراد خود را از هر چیزی که آنان را از یاد خدا باز می‌دارد اجتناب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، صبح امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در معنای تقوا می‌فرمایند: تقوا یعنی آنجایی که خداوند به بشر امر کرده نباشد حضور پیدا نکند و آنجایی که گفته باشد حضور پیدا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تحصیل تقوا با حفظ نفس میسر می‌شود، عنوان کرد: انسان باید به‌شدت از تمایلات نفسانی ایجابی و سلبی اجتناب کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری بابیان اینکه تقوا مراتبی دارد، اظهار داشت: مرتبه نخست مربوط به کفار می‌شود تا خودشان را از آتش جهنم حفظ کنند و مرتبه دوم اجتناب از گناه اعم از ترک واجبات و انجام افعال حرام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تقوای خواص گفت: مرتبه سوم مربوط به تقوای خواص می‌شود این افراد خود را از هر چیزی که آنان را از یاد خدا بازمی‌دارد اجتناب می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دیگر تقوا آن است که انسان غیر از خدا را از دل بزداید نه اینکه از یاد خدا غفلت کند بلکه چیزی غیر از خدا در نگارش دلش وجود نداشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات