۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۹۸۳
حجت‌الاسلام رضوی در واکنش به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی:

غفلت از توطئه دشمنان؛ سهمی مهلک برای جامعه اسلامی

غفلت از توطئه دشمنان؛ سهمی مهلک برای جامعه اسلامی
امام جمعه بمبئی گفت: در وضعیت فعلی غفلت سم مهلک است، تمام مسلمین باید خودشان هم آگاه و بیدار باشند و برای بیداری دیگران هم اقدام کنند.

حجت‌ الاسلام سید روح ظفر رضوی امام جمعه بمبئی هند در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حرکت موهن نشریه فرانسوی را یک اقدام احمقانه و جاهلانه دانست و پیرامون این‌که دشمنان از این گونه اقدامات چه هدفی را دنبال می کنند نکاتی را بیان داشت که در ادامه می‌خوانید.

رسا ـ مجله فرانسوی شارلی ابدو از توهین رسول اکرم (ص) چه هدفی داشته است؟

با توجه به حرکات مستمر دشمن اسلام در این زمینه مشخص می شود که آنها از این اقدامات اهداف متعددی را دنبال می کنند. مردم اروپا به اسلام گرایش پیدا می کنند چراکه یک دین نجات بخش در جهان مادی و اخروی است که حل همه مسائل زندگی را به صورت احسن دارد؛ در ادیان دیگر چنین چیزی یافت نمی شود. آنها اسلام را یک دین نجات دهنده انسان می داند.

این گرایش مردمی به اسلام محمدی (ص) خواب را از چشمان استبدادگران و مستکبران گرفت و آنها مجبور به تخریب مقدسات اسلام شده اند. هدف دیگری این است که مسلمانان اروپائی از تعلیمات اسلامی دست بردارند. به ویژه نسل جوانان را در حیله کاریکاتوری اسیر کنند.

در حالی‌که از کشیدن کاریکاتور موهن نتیجه ای که آنها می خواهند، به دست نخواهد آورد؛ تمام افرادی که در اروپا و به خصوص فرانسه با این نشریه هم فکر هستند نمی توانند مانع نشر و پذیرش اسلام شوند و این اقدام شوم ناشی از عجز آنها است.

آنها فهمیدند که نمی توانند با منطق گسترش اسلام را در غرب کنترل کنند لذا با کارهای بچه گانه و بی عقلانه می خواهند تاثیر اسلام را کم کنند که این کار شدنی نیست. با این کارها بیش از پیش پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم در جهان محبوب خواهند شد و تعلیمات ناب آن حضرت فراگیر می شود.

رسا ـ  اخیرا در کشورهای غربی علیه مقدسات مسلمانان مرتب توهین می شود در پس پرده این اهانت ها نقشه ای را دنبال می کنند؟

نقشه های دشمن خیلی واضح است؛ آنها می خواهند از قدرت اسلام ناب محمدی (ص) که در پرتوی انقلاب اسلامی ایران افزایش یافته است را خنثی کنند. این مجله در سال ۲۰۰۶ میلادی برای نخستین بار این کار توهین آمیز را انجام داد و اخیرا دوباره دست به این اقدام زدند. هدف آنها این است که به روش های مختلف در ذهن مردم شخصیت بانی اسلام را تخریب کنند. تصور می کنند که وقتی شخصیت آن حضرت تخریب شد نیازی نیست که تعلیمات اسلام را تخریب کنند و خود ‌به خود آن هم خراب می شود. همچنین به زعم باطل آنها با این کارها تأثیر اسلام و ایران بین مردم جهان کمتر می شود.

با این حال نقشه پشت پرده آنان این است که مردم اروپا را نسبت به کارهای احمقانه سران عرب و امثال امارات و بحرین و دیگران غافل کنند و به راحتی و بدون هزینه بتوانند ارتباطات کشورهای عربی را با اسرائیل گسترش دهند و حق ملت فلسطین را پایمال کنند و کسی هم متوجه نشود. می خواهند همه این اتفاقات در هیاهوی کاریکاتور مجله فرانسوی گم شوند. و ظلم ظالمان را بپوشانند.

رسا ـ دشمن چرا از مسلمانان خوف دارند؟

خوف آنان از همه مسلمانان نیست بلکه فقط از آن مسلمانانی خوف دارند که بر تعلیمات ناب محمدی عمل می کنند؛ بنابراین می خواهند این تفکر را به مردم دنیا سرایت دهند چراکه مسلمانی زیر سلطه هیچ استبداد و استعمار نخواهند رفت. مسلمانی که زیر سلطه غرب می روند و عملکرد آنها با دین و اسلام هیچ ارتباطی ندارند مورد حمایت دشمن قرار می گیرند چون در تخریب وجه انسانیت با آنها شریک هستند.

علت ترس آنها این است که اگر به طور صحیح تعلیمات اسلام و قرآن بر جهانیان عرضه شود. جایی برای زورگویان باقی نخواهد ماند. تمام ملت های جهان دنبال آزادی هستند و این آزادی در اسلام ناب و قرآن اهمیت خاصی دارد این حقیقت را سردمداران و روسای زور گویان دریافته اند برای همین از مسلمانان می ترسند. آن دسته از مسلمانان که از هیچ چیز غیر از خدا نمی ترسند، سازش را قبول نمی کنند و آلت دست استعمار جهانی و صهیونهست های ظالم نیستند، دشمن از این نوع مسلمانان به شدت می ترسد.

رسا ـ در این وضعیت وظیفه مسلمانان چیست؟

در چنین وضعیتی وظیفه مسلمانان بیداری و آگاهی یافتن است. امروزه تبلیغات وسیع شده است، همه به اینترنت و شبکه های مجازی وابسته اند، ما نباید در این زمینه غافل باشیم. شبکه اطلاع رسانی دشمن فریبنده است و می خواهد افکار شیطانی را مسلط کند. برخی مزدوران دشمن با زبان و قلم چاپلوسانه، خود را در جامعه به عنوان خودی مطرح می کنند. در این وضعیت غفلت سم مهلک است، تمام مسلمین باید خودشان هم آگاه شوند و بیدار باشند و دیگران را هم بیدار کنند./گ404/ف

ارسال نظرات