۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۰۲۷

تأکید رئیس جمهور پاکستان بر اتحاد مذاهب و برائت از تکفیر

تأکید رئیس جمهور پاکستان بر اتحاد مذاهب و برائت از تکفیر
رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در همایش وحدت امت ضمن برائت از پدیده شوم تکفیر، بر لزوم هماهنگی پیروان مذاهب اسلامی و تحکیم وحدت در سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانسی به نام «وحدت امت» که روز گذشته، ۳۱ شهریور با حضور شخصیت‌های مذهبی، علمای شیعه و اهل تسنن، وزیر امور مذهبی و سایر مقامات ارشد پاکستانی در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، گفت: تروریسم، افراط‌گرایی، خشونت‌های فرقه‌ای، قتل‌ها و تخریب‌ها به نام دین و علیه اسلام صورت می‌گیرد. همه مکاتب و رهبران دینی مخالفت خود را با تروریسمی که به نام دین صورت می‌گیرد، اعلام کرده‌اند. هیچ سخنران، واعظ و ذاکری در گفتارش به پیامبران و اهل بیت(ع) توهین نمی‌کند. اگر کسی سخنان کفرآمیز بیان کند، تمام مکاتب برائت خود از آن مبلغ اعلام خواهند کرد.

وی تأکید کرد: تکفیر نباید جایگاهی در میان ما داشته باشد. باید بدانیم که هیچ کس حق ندارد مسلمانی را تکفیر کند یا به عقاید و مقدسات آنان توهین کند.

علوی گفت: فقط فتواهای صادر شده براساس قرآن کریم و سنت نبوی معتبر شناخته می‌شوند. هیچ‌کس نباید به اصحاب حضرت محمد(ص)، خلفا و همسران پیامبر(ص) توهین کند. دولت باید با کسانی که به عبادتگاه‌های اقلیت‌ها و زندگی و دارایی آنها تعدی می‌کند، برخورد کند.

۲۰۰ عالم مسلمان برجسته، مشایخ، علمای دینی از فرقه‌های مختلف مذهبی، سفیران کشورهای مختلف عربی و اروپایی و وزرای فدرال در این کنفرانس شرکت و بر واکنش مشترک علیه فتواهای خودساخته و مغایر با قرآن و منویات اسلام، احترام به حقوق اقلیت‌ها و پیروان سایر ادیان و شناسایی و برخورد قانونی با عوامل تکفیر به ویژه در ایام محرم تأکید کردند./988/

منبع: The News

ارسال نظرات