۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۴۰۳۰
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تبیین کرد؛

نقش ویژه ائمه جمعه در هشت سال دفاع مقدس

نقش ویژه ائمه جمعه در هشت سال دفاع مقدس
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: حضور در میدان جنگ، تربیت رزمنده، حضور تبلیغی رزمی و پشتیبانی و تدارکات جنگ از عرصه‌های نقش‌آفرینی ائمه جمعه در دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین نقش ائمه جمعه در دفاع مقدس پرداخت.

وی افزود: وقتی نقش‌های مختلف در دفاع مقدس را مرور می‌کنیم می‌بینیم در هر منطقه‌ای که پرچم اقامه جمعه برپا شد، ائمه جمعه در ارتباط با جنگ نقش پرچم‌داری و پیشتازی را داشتند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: درواقع از حضور در میدان جنگ تا تربیت و آموزش نیروهای رزمنده تا حضور تبلیغی رزمی و تا پشتیبانی و تدارکات جنگ همه و همه عرصه‌های نقش‌آفرینی ائمه جمعه در دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به ائمه جمعه حاضر در خطّ مقدم جنگ، افزود: در طول جنگ هشت‌ساله، امامان جمعه فراوانی بودند که از همان ابتدای جنگ در جبهه حضور یافتند که این گروه از امامان جمعه به دو دسته تقسیم می‌شوند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: گروه نخست ائمه جمعه‌ای هستند که در شهرهای خط مقدم، حضور داشتند که در این گروه نام امامان جمعه‌ای مانند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نوری امام‌جمعه رزمنده خرمشهر، مرحوم حجت‌الاسلام عسکری امام‌جمعه رزمنده گیلان غرب و... به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه گروه دیگر ائمه جمعه‌ای بودند که از شهرهای دیگر به جبهه آمدند و به‌عنوان رزمنده مشغول خدمت شدند، تصریح کرد: در بین امامان جمعه شهرها اسامی زیادی به چشم می‌خورد؛ اما سرسلسله این امامان جمعه، شخصیت ‌بی‌بدیل رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که از روزهای اول جنگ در جبهه جنوب حاضر شد و مدت 9 ماه نقشی ‌بی‌نظیر و ماندگار را در هدایت جنگ بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: در این ماه‌ها ایشان عصر جمعه به جبهه می‌رفتند و دوباره برای نماز جمعه برمی‌گشتند، به‌گونه‌ای که خطبه‌های جمعه ایشان در فاصله مهرماه 59 تا خرداد 60 پایگاه اصلی گزارش و تحلیل درباره دفاع مقدس است و مطالبی ناب و دست‌نخورده را دارد.

وی اضافه کرد: نقش ایشان در آزادی سوسنگرد و شکست حصر آبادان و در مقابله با کارشکنی‌های بنی‌صدر و حوادث دیگر آن روزها خواندنی است که بحمدالله خاطرات و یادداشت‌های ایشان از آن روزها موجود است و امیدواریم هرچه زودتر منتشر شود./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات