۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۶۴۰۳۲
امام‌جمعه بجنورد مطرح کرد؛

نقش ویژه ائمه جمعه در تربیت رزمندگان و ایثارگران

نقش ویژه ائمه جمعه در تربیت رزمندگان و ایثارگران
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امامان جمعه نقش عظیمی در تربیت رزمندگان ایفا کرده و در زمان امامت نیز مساجدشان نگین حلقه رزمندگان و خاستگاه شهیدان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین نقش ویژه روحانیت به ویژه ائمه جمعه در این دوران افتخار و حماسه پرداخت.

وی افزود: علاوه بر حضور ائمه جمعه در میدان نبرد و ایثار و نثار جان خود، از آنجا که امامان جمعه مسؤولان و تولیت‌ها و مدیران حوزه علمیه هر استان و شهرستان بودند، نقش ایشان در آماده‌سازی و تعلیم و توجیه طلاب و فضلا برای حضور در جبهه به‌عنوان نیروهای تبلیغی یا تبلیغی رزمی، بسیار مهم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که خود سابقه چهار بار حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را در کارنامه خود دارد، افزود: بسیاری از امامان جمعه، فرزندان خود را به جبهه فرستاده و برخی از ایشان پدران شهید یا دو شهید یا شهیدان سرافرازی بودند که نظیر کمتری برای ایشان می‌توان یافت.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان از ائمه جمعه‌ای مانند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی امام‌جمعه وقت رودسر نام برد که سه فرزند شهید و یک فرزند جانباز خود را در جنگ هشت‌ساله تقدیم کرد و نیز آیت‌الله ارومیان که زمانی، امام‌جمعه میانه بودند و سه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده و فرزند دیگرش نیز به افتخار جانبازی نائل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بخش زیادی از امامان جمعه، از سال‌های قبل از انقلاب جزء مبلغان برجسته، مدرسین بنام حوزه و دانشگاه، ائمه جماعات مساجد بودند که نقش عظیمی را در تربیت نسل انقلاب و رزمندگان و ایثارگران ایفا کرده و در زمان امامت نیز مساجدشان نگین حلقه رزمندگان و خاستگاه شهیدان عزیز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: البته خطّ سیر جهاد و ایثار، نیز اکنون منقطع نشده است و با گذشت 32 سال از پایان دفاع مقدس، بقیه السیف آن دوران در میان امامان جمعه حضور دارند که آن سال‌ها جزء رزمندگان بوده و به افتخار ایثارگری و جانبازی یا آزادگی نائل آمده‌اند و یا مفتخر به تربیت فرزندان شهید و جانباز و آزاده هستند.

وی تصریح کرد: مهم‌تر این‌که بخش زیادی از امامان جمعه کنونی جزء کسانی هستند که در زمان جنگ دانش‌آموز یا طلبه یا دانشجو بودند و به‌عنوان نیروی رزمی در جنگ مشارکت داشتند و اکنون در سنگر امامت جمعه در حال خدمت و جهاد هستند./9314//302/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات