۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۶۴۰۵۶
حجت الاسلام قلی پور:

نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است

نقش پررنگ روحانیت در دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است
مازندران - امام جمعه بابلسر با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه ها قوت قلبی برای فرماندهان جنگ بود، گفت: این حضور در بن بست ها، همواره با گشایش تازه ای همراه بود.

حجت الاسلام قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش ارزنده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در همه عرصه و صحنه های انقلاب همراه سایر اقشار مردم حماسه ساز بوده است، گفت: حضور رزمی و تبلیغی روحانیت در جبهه های حق علیه باطل صحنه های ارزشمندی از دفاع و معنویت را در هم آمیخت.

وی با بیان این که دفاع مقدس، مظهر دفاع مشروع ملت بزرگ ایران در برابر توطئه ها و زورگویی های قدرت های جهانی بود، افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود، بلکه جنگ تمام عیار همه قدرت های جهانی با ملت ایران اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان خارجی و جریان نفاق برای نابودی انقلاب اسلامی به میدان آمده بودند، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران مشت محکمی بر دهان بدخواهان و توطئه گران بود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که علما و روحانیان برای دفاع از حریم میهن اسلامی پیشگام شدند و همین مسأله موجب خیزش عظیم مردم برای حضور در جبهه های حق علیه باطل شد، افزود: حضور اقشار مختلف مردم در سایه رهبری روحانیت با بصیرت و انقلابی، شکست سنگینی را برای دشمن متجاوز و حامیان بین المللی آنها رقم زد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ در همه صحنه های دفاع از دین همواره پیشگام و پرچم دار بوده است، بیان داشت: بسیاری از طلاب جوان مدارس علمیه شوق جهاد و قرار گرفتن در میان مجاهدان راه خدا در آنها موج می زد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در دفاع مقدس، معنویت را در جبهه ها دو چندان کرد، ادامه داد: به برکت حضور روحانیت در دفاع مقدس، عطر خدا در جبهه ها پراکنده شد.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه به نقش روحانیت در تشویق و ترغیب مردم برای حضور در صحنه مبارزه اشاره کرد و افزود: روحانیت با ترویج روحیه استقامت و مقاومت در جامعه، نقش مهمی  در ایجاد روحیه و امید در رزمندگان ایفا کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه ها قوت قلبی برای فرماندهان جنگ بود، ادامه داد: این حضور اثر گذار در بن بست ها، همواره با گشایش تازه ای همراه بود.

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود تاکنون به نقش پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخته نشده است، بیان داشت: هدف دشمن کمرنگ نشان دادن نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس است و نباید با کم کاری و بی توجهی در این خصوص دشمن شاد کن شویم./950//310/خ

ارسال نظرات