۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۶۴۰۶۱
امام جمعه همدان:

مشکلات امروز کشور نتیجه جهادی عمل نکردن مسؤولان است

مشکلات امروز کشور نتیجه جهادی عمل نکردن مسؤولان است
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: یکی از اشکالات و معضلات ما این است که در مسؤولیت‌ پذیری‌ها روحیه جهادی را حفظ نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع نیروهای نظامی و انتظامی استان همدان اظهار داشت: دشمنان در سالی به ایران اسلامی هجوم همه جانبه آوردند که این انقلاب هنوز در حال سازماندهی ساختارهای جدید کشور بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: در زمان آغاز هشت سال دفاع مقدس اغلب فرماندهان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و سپاه تازه تشکیل شده بود و از سوی دیگر ارتش هنوز به آن سازمان دهی واقعی خود نرسیده بود.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در سال های نخستین دفاع مقدس دشمن حالت هجومی داشت ولی بعد از چندین سال این رزمندگان اسلام بودند که ابتکار عمل را به دست گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مشخص است کشوری که در آن انقلاب شده باشد در اوایل کار آسیب‌پذیر است، بنابراین دشمن نیز با این تحلیل به این نتیجه رسیده بود که ساختار کشور اسلامی در حدی نیست که در برابر او مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دشمن در روزهای نخستین دفاع مقدس بر این باور بود که بعد از چند روز درگیری نظامی به تهران می رسد ولی این آرزوی دشمن نه تنها عملی نشد بلکه هشت سال ناکام در پی این توهم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مولفه‌های اصلی قدرت یک ملت پهپاد، موشک و سلاح نیست بلکه ایمان به خداوند متعال است، افزود: در دوران دفاع مقدس گاهی جوان ۲۰ ساله طرح نظامی می‌داد که همه متعجب بودند که این طرح از کجا آمده و چگونه می‌شود ذهن یک جوان در طرح مسائل نظامی خلاق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس با ایمان به خدا و رهنمودهای امام راحل پیروز شدیم، گفت: اکنون یکی از اشکالات و معضلات ما این است که در مسؤولیت‌ پذیری‌ها روحیه جهادی را حفظ نکردیم، لذا اگر در اقتصاد ضعف داریم ناشی از ضعف ایمان است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات