۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۴۰۶۴
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت الگوبرداری مسؤولان از مکتب دفاع مقدس

ضرورت الگوبرداری مسؤولان از مکتب دفاع مقدس
اصفهان - حجت الاسلام رهبر گفت: مسؤولان در قبال خون شهدا رسالت سنگین‌تری نسبت به مردم دارند و باید برای ترویج مکتب دفاع مقدس براساس همین مکتب انجام وظیفه کنند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون دفاع مقدس را یک تحلیل جامع پیرامون دفاع مقدس و رزمندگان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب آنچه پیرامون دفاع مقدس باید مطرح می‌شد را به خوبی مطرح کرده و باید دیدگاه‌های ایشان پیرامون دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات همه ما قرار بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انسجام، همدلی و همراهی مردم کشور در ایام دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اصل اینکه همه برای وطن و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم یک وظیفه همگانی است، آنهایی که شهید شدند کار حسینی کردند و ما کسانی که مانده‌ایم باید کار زینبی کنیم.

مردم‌داری و مقاومت ویژگی مکتب دفاع مقدس است

وی ادامه داد: هنوز هم در راه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی کشور در حال تقدیم شهید است، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت هنوز هم در مسیر پاسداری از اسلام ناب و انقلاب اسلامی برخاسته از آموزه‌های مکتب عاشورا و تعالیم اسلام ناب در حال فدا شدن هستند.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر اهمیت توجه مسؤولان به آموزه‌های مکتب دفاع مقدس به ویژه مقاومت و مردم‌داری، تصریح کرد: ما بر سر سفره‌ای نشسته‌ایم که برای آن فداکاری و از جان گذشتگی بسیار شده است، مانند فرماندهان دوران دفاع مقدس باید مسؤولان درهای دفاترشان به روی مردم باز باشد نه اینکه افراد پس از تصدی پست و مسؤولیت به دور خود سیم خاردار کشیده و از مردم فاصله بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان حضور مسؤولان در میان مردم و رسیدگی به امورات جامعه و مردم را وظیفه آنها در قبال خون شهدا و فداکاری‌های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: توجه به مردم مناطق محروم یک رسالت برای همه مسؤولان است و این توجه به مردم و اهتمام در حل مشکلات جامعه آموزه‌ای است برخاسته از تعالیم دفاع مقدس، در دفاع مقدس شاهد بودیم رزمندگان به خاطر مردم از جان خود گذشتند و فرماندهان حقیقی جنگ همواره در میان مردم و در کنار رزمندگان در خط مقدم دفاع مقدس حضور داشتند.

استکبار ستیزی و ولایت پذیری از آموزه‌های مهم دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید در مقابل دشمن سرسخت باشیم و با دوستان مهربانی کنیم، خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید خود را و آنچه داریم را وام‌دار خون پاک شهدا بدانیم، بدهکاری ما به شهدا بسیار است و جز انجام وظایف و رسیدگی به امور جامعه نمی‌تواند سنگینی این بار را بر دوش ما سبک گرداند.

حجت الاسلام رهبر استکبار ستیزی و مقاومت در برابر دشمنان و ولایت پذیری‌ را از آموزه‌های مهم دفاع مقدس و الگویی مهم برای جامعه به ویژه مسؤولان عنوان کرد و گفت: همه مردم در قبال دفاع مقدس وظیفه دارند اما مسؤولان وظیفه سنگین‌تری برعهده داشته و لازم است که برخاسته از آموزه های دفاع مقدس به انجام رسالت خود به عنوان مسؤول در نظام مقدس اسلامی بپردازند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: پاسداری از خون شهدا امروز با خدمت کردن به مردم و رسیدگی به مشکلات متعددی که جامعه را فراگرفته است میسر می‌شود، اگر می‌خواهیم آموزه‌های دفاع مقدس در جامعه ترویج شود لازم است که مسؤولان برمبنای آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به انجام وظایف و مسؤولیت‌های خود بپردازند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات