۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۴۰۷۳
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

تمدن سازی در پرتو نوآوری و پژوهش رسالت امروز حوزه های علمیه

تمدن سازی در پرتو نوآوری و پژوهش رسالت امروز حوزه های علمیه
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده، تمدن سازی را یکی از وظایف مهم امروز حوزه دانست و گفت: این مسأله مهم در پرتو تولید علم با بهره گیری از تحقیق و پژوهش محقق می شود.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به نقش تحولی پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش، رکن اصلی تحقق تحول در حوزه است.

وی با بیان این که توجه به پژوهش در حوزه همگام با رشد علمی جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: پژوهش جزیی جدایی ناپذیر از فعالیت های علمی حوزه است که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین راه های تقویت پژوهش در حوزه را ایجاد انگیزه لازم در طلاب جوان برای قرار گرفتن در مسیر تحقیق و پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: باید یک طلبه در سطوح پایین به تدریج با مهارت های پژوهشی آشنا شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تحقیق و پژوهش را عامل نوآوری و تحول در حوزه دانست و تصریح کرد: تحقیق و پژوهش در حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تولید علم همواره باید جزء اولویت ها باشد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند عنصر تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک اصل در مجموعه کارها و فعالیت های حوزه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شتاب علمی در حوزه نیازمند توجه جدی به تحقیق و پژوهش است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه نباید از نظر نوآوری و پژوهش از سایر مراکز علمی و آموزشی کشور عقب بماند، ادامه داد: شتاب گرفتن فعالیت های پژوهشی در حوزه نیازمند یک عزم جدی در همه سطوح این پایگاه مهم علمی و دینی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که پشتوانه عظیم علمی حوزه می تواند پاسخگوی همه نیازهای روز بشری باشد، افزود: پاسخگویی به نیازهای جامعه با بهره مندی از ظرفیت علمی حوزه نیازمند توسعه و گسترش پژوهش است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت کاربردی تر شدن پژوهش در حوزه تأکید کرد و گفت: باید محققان و پژوهشگران حوزوی ما به سمتی بروند تا تحقیقات و پژوهش های آنها بتواند گره ای از مشکلات و ابتلائات جامعه بگشاید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه در دنیای امروز تمدن سازی است، خاطرنشان کرد: تمدن سازی به طور حتم در پرتو تولید علم با بهره گیری از تحقیق و پژوهش محقق می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رویکرد جدید حوزه به مسأله تحقیق و پژوهش بسیار متفاوت تر از گذشته است تصریح کرد: به طور حتم تقویت فضای ایجاد شده در حوزه می تواند در شتاب دادن به رشد علمی و نوآوری در بستر پژوهش و تحقیق بسیار اثرگذار باشد./950//310/خ

ارسال نظرات