۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۶۴۰۷۷

کتاب «قطعنامه‌های راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی» روانه بازار نشر شد

کتاب «قطعنامه‌های راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی» روانه بازار نشر شد
جدیدترین کتاب منتشر شده از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، قطعنامه‌های صادر شده در راهپیمایی‌های دوران انقلاب اسلامی را بررسی کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «قطعنامه‌های راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد. چنان‌که از عنوان کتاب پیداست، این مجموعه، قطعنامه‌های صادر شده در راهپیمایی‌های دوران انقلاب اسلامی را بررسی کرده است. بی‌شک این قطعنامه‌ها برآمده از متن حرکت مردمی بوده و بررسی آن موجب معرفت نسبت به وقایع و رویدادها می‌شود.

در این اثر حدود 800 برگ از اسناد قطعنامه‌های صادره در سال‌های 1357-1356 از مطبوعات و آرشیوها گردآوری و بررسی شده‌ است. بررسی انجام شده در دو زمینه است: 1- قطعنامه و ساختار آن و 2- محتوای قطعنامه‌ها.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «در لابه‌لای اسناد و مدارک تاریخ معاصر ایران، اوراقی ناخوانده به چشم می‌خورد که بررسی و جستجوی مضاعفی را می‌طلبند. از این اوراق گاه مدت زمانی طولانی می‌گذرد و گاه به رویدادهایی معطوف است که به لحاظ کرونولوژیک چندان از ما دور نیستند. در این میان، بسیاری از حوادث و رویدادها، یا به دلیل برخورداری از ویژگی موضوعی و حساسیت تاریخی یا به خاطر نقشی که افرادی خاص در آنها ایفا کرده‌اند و یا رد پاهایی که از توطئه و مکر دشمنان پیدا و پنهان برجای مانده است، مشمول مرور زمان نمی‌شوند و از حیطه‌ توجه تاریخ‌نویسان و پژوهندگان خارج نمی‌شوند.» بخشی از اسناد منتشرشده در این مجموعه، از مطبوعات آن دوره جمع‌آوری شده و بخش دیگر از آرشیوها استخراج شده است.

کتاب «قطعنامه‌های راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی» به تدوین حمیدرضا دالوند، در 940 صفحه به قیمت 110 هزار تومان در دسترس محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است. برای تهیه این کتاب ضمن رجوع به صفحه منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، می‌توانید با شماره 22211174 تماس بگیرید یا به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از شهدای ژاندارمری مراجعه کنید./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات