۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۴۰۹۹
حجت الاسلام پناهیان در بابل:

برجام پرخسارت ناشی از عدم اعتماد به نصرت الهی بود

برجام پرخسارت ناشی از عدم اعتماد به نصرت الهی بود
مازندران - استاد حوزه با بیان این که منافقان به این دلیل بد هستند که نسبت به خداوند سوءظن دارند، گفت: برجام پرخسارت ناشی از عدم اعتماد به نصرت الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در اجتماع بزرگ اربعینی ها در مصلای بزرگ جمعه بابل گفت: امام راحل در ابتدای انقلاب و در بحبوبه فضای جنگ، پیروزی های بزرگ در سال های آتی انقلاب را پیش بینی می کردند اما بسیاری ها با دیدن مشکلات آن روزها فتح قله های بزرگ را برای انقلاب بعید می دانستند.

وی افزود: وقتی امام راحل اتصال و وحدت میان مردم ایران و عراق در بعد از جنگ را مطرح کردند بسیاری این مسأله را باور نداشتند اما امام راحل نصرت الهی را با تمام وجود لمس کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که هیچ کس باور نمی کرد که روزی انقلاب اینگونه در سطح منطقه و جهان در میان فشارهای آمریکا در ابعاد مختلف بتواند قله های بزرگ را فتح کند، ادامه داد: هلال شیعی که برخی ها در منطقه از آن می ترسیدند امروز به بدر تمام رسید و منطقه و جهان را روشن کرد.

وی با اشاره به این که هیچ کس قدرت امروز ما را بعد از امام راحل به جز مقام معظم رهبری پیش بینی نمی کرد، تصریح کرد: امروز کشتی های آمریکایی بدون اجازه ما حق عبور خلیج فارس را ندارند و این موضوع ده سال قبل در باور کسی نبود.

آمریکایی ها دزدانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کردند

این خطیب برجسته با بیان این که آمریکایی ها دزدانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کردند و جرأت مقابله و رویایی با این فرمانده جبهه انقلاب را نداشتند، ادامه داد: آمریکا در حال اضمحلال و انقلاب اسلامی در حال رشد و قدرتمندتر شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به این که آمریکا بعد از حمله ما به پایگاه آمریکایی در عراق جرأت پاسخ را نداشت، افزود: این موضوع را ده سال پیش هیچ کس باور نمی کرد و مطمئن باشید قدرت و جایگاه ده سال آینده ما را کسی نمی تواند پیش بینی کند.

وی ادامه داد: شهادت شهید سلیمانی باعث اتحاد و وحدت بیشتر ملت ایران و عراق شد و دشمنان ما هر توطئه ای را طراحی کنند خداوند آن را زمینه ای برای افزایش قدرت ما می سازد. ما به نصرت و لطف الهی هر روز در حال قدرت گرفتن و قدرتمندتر شدن هستیم.

این خطیب برجسته با بیان این که اراده خدا بالاترین قدرت ها است، گفت: همانطور که فرعون قصد کشتن حضرت موسی(ع) را داشت اما به اراده خدا فرعونیان خودشان حضرت موسی را پرورش دادند.

مشکلات اقتصادی امروز ناشی از عدم باور به خدا است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به این که ما در جمهوری اسلامی حتی یک ریال بودجه نظامی را برای راه اندازی ارتش بین المللی خرج نکردیم، افزود: اما امروز به اراده الهی بزرگترین ارتش چند ملیتی را دارا هستیم که این در پی توطئه دشمنان ما برای تخریب و اهانت به حرمین شریف در سوریه و عراق با عنایت الهی شکل گرفت.

وی با بیان این که دشمن می خواست حرم حضرت زینب(س) را از بین ببرد اما محبان الهی دور هم جمع شدند و جبهه مقاومت قدرتمندتر یک ارتش چند ملیتی را راه انداخت، تصریح کرد: نصرت و قدرت خدا را باور کنید. مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما ناشی از عدم باور به خدا و یاری خواستن خدا در مشکلات است.

این خطیب برجسته ادامه داد: وقتی مردم را تحت تاثیر دروغ ها قرار می گیرند و مذاکره با دشمن را باور می کنند ولی امر مسلمین اجازه می دهد مردم یک بار دیگر این مسیر اشتباه را تجربه کنند و درس بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که کاش مسؤولان ما شعور سیاسی به اندازه مقام معظم رهبری داشتند و به خداوند اعتماد داشتند، ادامه داد: خداوند کسانی که نصرت الهی را در جامعه ایمانی باور نکنند مجازات می کند.

وی، عالی ترین فضیلت معنوی را توکل به خدا دانست و با بیان این که درجه توکل بالاتر از رضای الهی است و باید در این مسیر تحمل کرد، افزود: هر چه به خدا اعتماد کنیم بیشتر از نصرت اللهی بهره می گیریم.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که تعبیر صحیح اعتماد به نفس اعتماد به خدا است، افزود: در عرصه سیاسی کسانی که به نصرت الهی باور ندارند را طرد کنید که این ها سم جامعه هستند و دیدیم که این افراد مردم را فقیرتر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که منافقان به این دلیل بد هستند که نسبت به خداوند سوءظن دارند، خاطرنشان کرد: برجام پرخسارت ناشی از عدم اعتماد به نصرت الهی بود./950//102/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
آخی چرا صورتش معلوم نیست از قصد گذاشتید که تخریبش کنید
0
0
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
در برجام مطیع امر رهبریم.
0
0