۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۱۰۳
به مناسبت اربعین برگزار می‌شود؛

نشست «اربعین و بانوان زینبی» در حوزه علمیه خواهران هرمزگان

نشست «اربعین و بانوان زینبی» در حوزه علمیه خواهران هرمزگان
به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع)؛ نشست «اربعین و بانوان زینبی و پاسداشت خواهران شهیده» در حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، نشست کارگروه تبلیغ کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌فرد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد برزگرپور مسؤول بسیج طلاب هرمزگان و مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در این نشست با اشاره به اهیمت اربعین، اظهار کرد: اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد، آثار حفظ حدیث در ۴۰ روز و خواندن دعای عهد در ۴۰ روز از نمونه‌های اهمیت اربعین است.

وی در ادامه افزود: با توجه به متون دینی و روایات، امام حسین(ع) در راستای اهداف خود یک حرکتی را به ثمر رساند که باعث احیای اسلام ناب محمدی(ص) شد، این جانفشانی امام حسین (ع) را باید تا قیام قیامت جاوید نگه داریم، این عمل ما باعث احیاء دین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: همه ‌می دانیم مصائب و سختی هایی که برای امام حسین(ع) به وجود آمد، برای هیچ یک از امامان و پیامبران وجود نداشته است، مصیبت سیدالشهداء از همه مصائب عظیم تر بود و این دلیل بر اهمیت دادن به عزای اربعین امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام انصاری راد با اشاره به درس اربعین، گفت: زنده نگه داشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، درسی است که اربعین به ما می‌دهد.

گفتنی است، ثبت نام از خطبا و مداحان داوطلب جهت حضور در ادارات، اماکن عمومی و روضه های خانگی، برگزاری مراسم اربعین علاوه بر هیئات و ادارات به صورت محدود در ۱۲ نقطه گلزار شهدای گمنام شهر بندرعباس و پیگیری راه اندازی موکب سیار و تبلیغات اربعینی در سطح شهر از جمله مواردی است که در نشست کارگروه تبلیغ کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان به تصویب رسید.

همچنین برگزاری نشست توجیهی مسؤولان جهت برپایی مواکب شهری و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا‌، برگزاری ۳ شب مراسم عزاداری در شهرهای استان، برگزاری نشست با موضوع اربعین و بانوان زینبی و پاسداشت خواهران شهیده در حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری مراسم مرکزی در شهرهای استان با عزاداری و قرائت زیارت اربعین پیش از ظهر اربعین به صورت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری قرائت زیارت اربعین و محیط آرایی در ارگان‌های دولتی و نظامی استان از دیگر مصوبات این نشست است./851/د102/ب1

ارسال نظرات