۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۶۴۱۵۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله ممدوحی علم را با بصیرت و روشن بینی همراه ساخته بود

آیت الله ممدوحی علم را با بصیرت و روشن بینی همراه ساخته بود
نماینده خبرگان تأکید کرد که مرحوم آیت الله ممدوحی از عالمانی بود که علم را با بصیرت توأمان داشت و نسبت به مسائل انقلابی از بینش صحیح برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت مرحوم آیت الله ممدوحی، ایشان را از چهره های برجسته حوزه و صاحب کرسی تدریس در مباحث عقلی دانست و گفت: ایشان از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی(ره) بوده و از فاضلان حوزوی به شمار می رفتند.

وی به فعالیت های علمی و سیاسی مرحوم آیت الله ممدوحی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در مجلس خبرگان رهبری عضویت داشتند و از اعضای فعال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند؛ به عبارت دیگر ایشان از چهره های برجسته حوزوی دارای قلم بوده و از نظر علمی در ردیف بالایی قرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری شخصیت انقلابی مرحوم آیت الله ممدوحی را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان در کنار فضل حوزوی و علمی که داشتند دارای شخصیت سیاسی ویژه ای بودند و در مواقع حساس مواضع بسیار انقلابی داشتند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله ممدوحی در تمام عمر خودشان حامی انقلاب و نظام اسلامی و رهبری بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در موضع گیری های خود مقتضیات زمان را رعایت می کردند و متناسب با شرایط روزگار به عرصه های مختلف وارد می شدند.

وی با ابراز تأسف از این که امروز کشور یک فقیه حامی و پشتیبان معتقد به ولایت را از دست داد، بر ضرورت ادامه یافتن مسیر مرحوم آیت الله ممدوحی از سوی جامعه علمی و روحانیت تأکید کرد و گفت: ایشان از علمایی بودند که در کنارعلم و آشنایی با فقه و فقاهت تحلیل های درست و انقلابی داشت و همواره در مسیر امام و رهبری حرکت کرد؛ به بیان دیگر ایشان علم را با بصیرت و روشن بینی و نگرش صحیحِ به مسائل، همراه ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در پایان یادآور شد: مرحوم آیت الله ممدوحی از عالمانی بود که علم را با بصیرت توأمان داشت و نسبت به مسائل انقلابی از بینش صحیح برخوردار بود و هنگام بروز فتنه ها با بصیرت رفتار می کرد./841/ت302/ق

ارسال نظرات