۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۴۲۰۰
مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان مطرح کرد؛

ایثار، مهمترین آموزه دفاع مقدس برای نسل جدید

ایثار، مهمترین آموزه دفاع مقدس برای نسل جدید
اصفهان - حجت الاسلام اجتهادی با اشاره به ایثار به عنوان یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس، گفت: نسل جدید ما نیازمند فراگرفتن آموزه ایثار و ازخودگذشتگی از دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام مهدی اجتهادی مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه دفاع مقدس ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد، گفت: امروز ما با نسلی روبرو هستیم که فاصله زمانی زیادی با دفاع مقدس دارد و صرفا قرار است با یک گزارش‌ها و روایت‌هایی با دفاع مقدس آشنا بشوند، اما چیزی که امروز مورد نیاز این نسل است مسأله از خودگذشتگی و ایثار است.

حجت الاسلام اجتهادی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم در دفاع مقدس کسانی که می‌توانستند بهترین پست ها و مقام‌ها و مدارج علمی و تحصیلی و بهترین جایگاه و موقعیت اجتماعی را داشته باشند، از همه اینها چشم پوشی کردند و از همه اینها می‌گذرند و به سمت یک حرکت مقدس یعنی دفاع از وطن و از انقلاب اسلامی می‌روند.

وی با اشاره به از خودگذشتگی رزمندگانی با مدارج علمی و جایگاه اجتماعی بالا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر کسی نخواهد حتی نخواهد به 8 سال جنگ تحمیلی به عنوان یک دفاع مقدس هم نگاه کند و تنها با نگاه واقع بینانه و بی‌طرف بخواهد 8 سال دفاع مقدس را مورد بررسی قرار بدهد به این نتیجه خواهد رسید که 8 سال دفاع مقدس واقعیتی را به ما نشان داد به نام از خودگذشتگی و ایثار.

مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان در ادامه افزود: افرادی که از همه چیز خود علیرغم دستاوردهای ارزشمندی که در زندگی داشته‌اند چشم پوشی می کنند و به خط مقدم نبرد با دشمن می‌روند، همه دنبال این واقعیت هستند که ما باید آزاد باشیم و در کنار این آزادی منطقی و معقولی که می‌خواهیم داشته باشیم باید از تمام کشور خود دفاع کنیم.

دفاع مقدس برای کشور استقلال و آزادی به ارمغان آورد

حجت الاسلام اجتهادی از خودگذشتگی و گذشتن از پست و مقام و موقعیت اجتماعی و حتی خانواده برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور را برخاسته از زمینه‌ ذهنی در خصوص اهمیت آزادی و استقلال کشور عنوان کرد و گفت: کسانی که 8 سال در مقابل دشمنان ایستادند و جان فشانی کردند قائل به اهمیت استقلال کشور از قدرت‌های شرق و غرب و دشمنان و بیگانگان بودند و معتقد بودند برای به ثبات رساندن این استقلال و آزادی باید در مقابل دشمن بایستیم و اجازه ندهیم استکبار جهانی ازادی و استقلال ما را از ما بگیرد.

وی با اشاره به حفظ تمامیت ارضی کشور در 8 سال جنگ تحمیلی، تصریح کرد: امروز نگاه جهادی و نگاه مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس در میان نسل جدید ما کم رنگ است، امروز رسیدن به آرزوهای مادی و اهداف کوچک دنیایی تمام دغدغه نسل امروز شده است و مسائلی نظیر اهمیت استقلال و آزادی و ازخودگذشتگی برای دستیابی به این مسائل مهم کم رنگ شده است.

مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان خاطرنشان کرد: جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مانع دستیابی دشمن به منابع کشور و خدشه دار شدن تمامیت ارضی و همچنین دست درازی به ناموس وطن شد، به همین دلیل است که ما قائل به مقدس بودن هشت سال دفاع در مقابل دشمنان هستیم.

حفظ حجاب از خودگذشتگی برای حفظ بنیان خانواده‌ها و جامعه است

حجت الاسلام اجتهادی با اشاره به ضرورت تبیین فداکاری و ازخودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس برای حفظ آرمان‌های ارزشمند انسانی و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: گاهی به دختر خانمهای بد حجاب که پیرامون چرایی حجاب سؤال دارند گوشزد می‌کنم بدحجابی عامل فروپاشی خانواده‌ها است و لازم است بانوان با از خودگذشتگی حجاب خود را حفظ کنند تا بنیان خانواده‌های ما و جامعه ما محفوظ بماند.

وی دفاع مقدس را الگوی موفقی برای معرفی به جامعه در خصوص اهمیت ایثار و ازخودگذشتگی برشمرد و تصریح کرد: امروز همه جامعه ما به ویژه مسؤولان نیازمند این هستند که نگاه جهادی و ایثارگری دفاع مقدس را فرابگیرند و هرکجا این نگاه حاکم باشد شاهد دستاوردهای بسیاری در کشور خواهیم بود./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات