۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۴۲۰۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

تربیت اسلامی جوانان؛ لازمه بقای نظام جمهوری اسلامی

تربیت اسلامی جوانان؛ لازمه بقای نظام جمهوری اسلامی
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه تربیت اسلامی جوانان همچون دوران دفاع مقدس باید ادامه یابد، گفت: تربیت اسلامی جوانان لازمه بقای نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امشب، در  یادواره شهید سلیمانی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه معصومیه خرم آباد برگزار شد، گفت: با وجود گذشت سال ها از دفاع مقدس جهت جلوگیری از کمرنگ شدن تدریجی خاطرات دفاع مقدس برگزاری چنین نشست هایی و استفاده از هنر فیلم، نمایشنامه و کتاب جهت بزرگداشت و بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در رابطه با دفاع مقدس در میان نسل های امروزی پرسش هایی از جمله اینکه چرا جنگ واقع شد؟ آیا جمهوری اسلامی نمی توانست از وقوع و یا ادامه جنگ جلوگیری کند؟ آیا در ۸ سال دفاع مقدس پیروز شده‌ایم یا نه؟ اگر پیروز شده ایم که حقیقتا همینگونه است، نشانه های پیروزی چیست؟ اگر پیروز شده ایم علل و عوامل پیروزی چیست؟ و یا اینکه با برگزاری نشست ها و بزرگداشت ها در گام دوم انقلاب چه هدفی را دنبال می کنیم؟ آیا صرفا بیان خاطرات جنگ کافی است یا راهی برای رسیدن به موفقیت‌های که پیش رو داریم؟، مطرح است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس از نظر سیاسی و دیپلماتیک پیروز شده چرا که توانسته ایم استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشور را حفظ کرده و با پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ و معرفی عراق به عنوان آغاز گر جنگ، محکومیت صدام و تمام کشورهایی که از او حمایت می کردند رقم خورد، عنوان کرد: از نظر دفاعی و امنیتی پیروز شده ایم، زیرا در برابر ابر قدرت های دنیا ایستادگی کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: با تسلط بر پهپادهای پیشرفته آمریکا و نشستن آن بر زمین و مهندسی معکوس آن به ساختن پهپادی پیشرفته تر از پهپاد آمریکایی دست یافته ایم. همچنین هدف قرار دادن پادگان عین الاسد با موشک‌های پیشرفته یکی دیگر از موفقیت های امنیتی جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از لحاظ تربیت جوانان انقلابی، معنویت گرا، پای کار و عدالت خواه موفق عمل کرده و البته تربیت چنین نسلی باید ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: در مسأله اقتصاد هنوز در اول راه هستیم در همین راستا باید راهی پیدا کنیم که در مسائل اقتصادی، موفق و استقلال اقتصادی را با به میدان آوردن جوانان نخبه، متعهد، توانا و دانا به دست آوریم.

وی با بیان اینکه با تعلیم و تربیت اسلامی، نظام جمهوری اسلامی می تواند به عمر و بقای خود ادامه بدهد، یادآور شد: همانگونه که مادران در گذشته با تعلیم و تربیت فرزندانی را تعلیم و تربیت کردند که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل  دشمنان ایستادگی کردند./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات