۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۶۶۴۲۱۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

روحیه سازش کارانه مسؤولان دولتی، علت افزایش تحریم‌ها

روحیه سازش کارانه مسؤولان دولتی، علت افزایش تحریم‌ها
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحیه سازش کارانه مسؤولان سبب جسور شدن دشمن می‌شود، اظهار داشت: روحیه سازش کارانه دولت کنونی سبب افزایش تحریم‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم شام شهادت حضرت رقیه(س) که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، یکی از ثمرات حکومت طاغوت را گمراهی روحی مردم دانست و گفت: از بین بردن فکر و مشغول کردن مردم به شهوات از ظلم های بزرگ طواغیت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تا زمانی که طاغوت وجود داشته باشد، وضعیت فکری و فرهنگی جهان نابسامان خواهد بود، عنوان کرد: طاغوت بین اللملی مغز برخی از داخلی ها را شست و شو داده و به همین دلیل برای تعلیم و تربیت و مسائل دیگر به دنبال دستورالعمل های آن ها هستند.

این کارشناس دینی اظهار داشت: برخی از مسؤولان به دلیل مرعوبیت نسبت به طاغوت پیرو چشم بسته غرب شده اند و وضعیت مملکت را به اوضاع نابسامان کنونی رسانده اند.

وی با اشاره به اینکه طاغوت به دنبال ایجاد فقر، فساد و فلاکت در میان ملت هاست، ابراز کرد: آبادی ترکیه و امارات، ناشی از حمایت های غرب برای علم کردن آن در مقابل جمهوری اسلامی است؛ البته این آبادانی ها ظاهری است و به زودی فرو خواهد پاشید.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به اهمیت دشمن شناسی مسؤولان اشاره کرد و گفت: اگر مسؤولانی مانند بنی صدر و بازرگان در اوایل انقلاب دشمن شناس بودند، جنگ تحمیلی اتفاق نمی افتاد و جریان منافقین نمی توانست 17 هزار قربانی بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحیه سازش کارانه مسؤولان سبب جسور شدن دشمن می شود، اظهار داشت: روحیه سازش کارانه دولت کنونی سبب افزایش تحریم ها شده است.

وی یکی از عوامل دین گریزی مردم را سوء تفاهم های آن ها با دین دانست و ابراز کرد: آمار سوء تفاهم مردم با دین بالاست که دانشگاه و حوزه رسالت بزرگی در رفع این سو تفاهم ها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه حوزه علمیه پس از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز نتوانسته است سوء تفاهم نسبت به دین را از بین ببرد، عنوان کرد: بسیاری از مردم فکر می کنند دین داری سخت است و فایده زیادی برای زندگی مادی ندارد؛ در حالی که دستورات خداوند علاوه بر فواید اخروی، ثمرات دنیایی دارد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز که در جامعه عطش بسیار بیشتری نسبت به دین وجود دارد متاسفانه در بیان مسائل مختلف دینی بزرگ‌نمایی یا کوچک نمایی شده است و باعث عدم فهم صحیح از دین شده است؛ اگر سوء تفاهم ها رفع شود، انگیزه دین داری مردم تقویت می شود./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
در یکی از وب سایت های خوب ، کاربری که نسبت به جناب آقای پناهیان ، نظر باطلی داده بود پس از گفتن مطالبی در رد نظر او ، سخن دیگری را اظهار کرد که عذر بدتر از گناه محسوب میشد .داستان عذر بدتر از گناه برایش آورده شد بدین مضمون که در یک تعزیه ، بخشی از بدن علی اکبر خوان تعزیه بیرون افتاده بود . وقتی که به جنگ با شمر آمد ، شمر که چشمش به آن بخش افتاد ، خواست ،مطلب را طوری بگوید که تماشاچیان متوجه آن نشوند ، فریاد زد :ای علی اکبر فرشته لقاء ___یک چیزت کاه میخورد ، بکش بالا . _ علی اکبربا شنیدن این سخن ، دستپاچه شده و تیزی با صدای بلندی از او خارج شد که به این صدا ، تماشاچیان رو بطرف اوکرده و آن بخش بدن اورا نیز دیدند .شمر ، دید وضع نا جور شد ، فریاد کشید :علی جانم ،بتر کردی ،بتر کردی ___تو عالم را ،خبر کردی . اما کاربر نامبرده ، بار دیگر مشابه آن عذر بدتر از گناه را مرتکب شد ، این بار برایش نوشته شد: ای نا شناس خوبم ، باز اشتباه کردی ___قبل از تو خواندم آن را ، دیروز بجای سردی ___آن ،هیچ نکرد برایت ،درمان هیچ دردی __گو با من ای عزیزم ، دنبال چه می گردی ؟___بیهوده آن زبان را ، در حفره اش مگردان___می کوش کنی خودت را ، همواره همچو مردان ___گوشت به یاوه گویان ، هرگز مده ،عزیز جان ___زیرا شوی دو باره در تعزیه اکبر خوان ___شمر ایستاده حاضر ، فریاد زند ،علی جان ___هشیار باش و کاهدان ،از مردمان بپوشان ___گر این نکرده باشی ، فریاد زند که ناشی ___کردی بتر ، ز ،بد تر، شور است که پختی آشی .
0
0