۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۲۴۸
استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد؛

خواص حوزوی و دانشگاهی در خط مقدم مبارزه با تحریف دفاع مقدس

خواص حوزوی و دانشگاهی در خط مقدم مبارزه با تحریف دفاع مقدس
استاد حوزه علمیه قم ضمن بررسی راهکارهای مبارزه با خط تحریف جنگ، گفت: حوزه و دانشگاه باید یاد فرماندهان شهید و بسیجیان غیور و مدافع حریم امت و نظام را زنده نگه دارند.

حجت الاسلام علی احتشام  استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش جریانی برای تحریف دفاع مقدس گفت: تمام کسانی که با جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس ملت بزرگ ما تحت زعامت و فرماندهی امام راحل عظیم الشان آشنا هستند می دانند، اداره این دفاع در برابر همه مستکبرین جهان یعنی ابر قدرت های شرق و غرب، آمریکا، اروپا، مرتجعین منطقه و صهیونیست ها، از کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه و حضور در صحنه ملت ما حکایت دارد.

وی افزود: همان گونه که اصل انقلاب اسلامی مورد تردید و انکار ظالمین و جهان خواران هست، جنگ هشت ساله هم به عنوان یکی از بهترین نمادها و نمودها و نمایش های اظهار اقتدار و ایستادگی در صحنه امت و امام می تواند الگوی همه مظلومین و مستضعفین جهان باشد لذا باید مورد شک و تردید و انکار از دید آنها قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم راه های مبارزه با جریان تحریف دفاع مقدس را در شش بخش برشمرد و گفت: بخش اول تکرار حادثه این هشت ساله جنگ تحمیلی دفاع مقدس توسط کسانی که در صحنه نبرد حضور داشتند به صورت شفاهی برای کسانی که آن صحنه ها را حضور نداشته و ندیده اند؛ بخش دوم استفاده از ابزار تصویری فیلم و نمایش است که به تواند صحنه های ایثار و ایستادگی و مقاومت و ولایت پذیری رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس را به خوبی به نمایش گذارد.

وی افزود: بخش سوم؛ استفاده از فن نوشتاری برای ثابت ماندن حادثه های افتخار آفرین جنگ تحمیلی است و بخش چهارم عبارت است از تحلیل مناسب توسط خواصی که ولو در صحنه های نبرد نبوده اند و سن شان مقتضی نبوده است اما برای نسل سوم و چهارم که بتوانند چرایی و چیستی این دفاع را تحلیل کنند؛ جنگی را که برای اولین دفعه در طی دو قرن اخیر جنگ بزرگی به ملت عزیز ما تحمیل شد و کارآمدی مدیریت فقهی این نظام نشان داد که حتی یک وجب از خاک این ملت به بیگانه واگذار نشد.

حجت الاسلام احتشام به پنجمین راهکار مقابله با تحریف اشاره کرد و گفت: پیداکردن شاخصه هایی که باعث شد در فتنه تجاوز دشمن، ملت عزیز ما با اطاعت پذیری از فرماندهی امام راحل عظیم الشان و ولی فقیه در برابر همه جنایتکاران و جهان خواران بایستد؛ یعنی همان اندازه که آمریکا جنایت‌کار و شوروی خیانت‌کار پشت صدام بودند کشورهای اروپایی همه هر کدام حتی درجه دوم و سوم مثل ایتالیا و بلژیک و یوگسلاوی و دیگران هر کدام به نوبه خود از صدام پلید حمایت کردند. تکرار این حمایت و این جنایت که اروپا، آمریکا، شوروی سابق و به یک معنا همه ظالمین دنیا مرتکب شدند می تواند الگویی باشد برای نسل های بعد در فتنه های بعدی تا فریب دستکش مخملی ظالمین و مستکبرین را نخورند.

وی افزود: از همه مهم تر حوزه و دانشگاه باید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرماندهان شهید و بسیجیان گرانقدر و ارتشیان غیور و مدافع حریم امت اسلامی و نظام اسلامی حساب ویژه باز کنند اگر از توده و عوام در این راهکارها چندان کاریی بر نیاید قطعا خواص حوزه و دانشگاه به مراتب مسؤولیت بیشتری دارد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان به آخرین راهکار مقابله پرداخت و اظهار داشت: نقش رسانه های عمومی و رسانه ملی رسانه های دیجیتال و استفاده از سایت ها و آنچه که امروز دشمن در فضایی که شهرت طلبان و سلبریتی ها برای انکار ارزش های دفاع مقدس به کار گرفته اند در خنثی کردن این دست و پا زدن ها خیانت بار و خیات آمیز نقشی بی بدیل است. رسانه ها باید در این زمینه نقش عمده ای برای مقابله با تحریف و استفاده بیشتر از ظرفیت های هشت سال دفاع مقدس ایفا کنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات