۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۲۶۰
مدیر اجرایی نشر آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

انتشار ۵۰ جلد کتاب در حوزه معرفی شهدا و خاطره نویسی دفاع مقدس

انتشار ۵۰ جلد کتاب در حوزه معرفی شهدا و خاطره نویسی دفاع مقدس
خوزستان - مدیر اجرایی نشر آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: وظیفه اصلی بنیاد حفظ آثار، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
فاضل بنی اسد، مدیر اجرایی نشر آثار دفاع مقدس خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبرمعظم انقلاب در خصوص رویکرد مسئولان، آحاد فرهنگی و کارشناسان برای درک صحیح دفاع مقدس اظهار داشت: رهبری به عنوان فرمانده کل قوا تدابیر خود را در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرمود، می‌توان گفت که نقشه راه ما برای چهل سال دوم انقلاب مشخص شده است.
 
مدیر اجرایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در رابطه با تلاقی این بیانیه با آنچه که در دفاع مقدس مشاهده شد، عنوان داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبرمعظم انقلاب، حضور جوانان و نوجوانان را برای مدیریت ارزشمند علمی مورد تاکید قرار دادند.
 
بنی اسد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تجلی حضور جوانان است، افزود: جوانانی با سنین کم توانستند به فرماندهی مجموعه نظامی منصوب و جنگ را مدیریت کنند.
 
وی در خصوص نقاط قوت ما در حوزه جنگ نرم به حضور جوانان اشاره کرد و بیان داشت: حضور علمی جوانان در حوزه‌های فرهنگی، مدیریتی و رسانه‌ای که امروز شاهد آن هستیم، می‌تواند نقطه قوتی برای نظام باشد که بتوانیم با تهاجم رسانه‌ای مقابله کنیم.
 
بنی اسد، در رابطه با وظیفه و رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وظیفه اصلی بنیاد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که این موضوع از برنامه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف قابل پیگیری و انجام است.
 
مدیر اجرایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در خصوص عملکرد بنیاد حفظ آثار برای عینیت بخشیدن به آرمان‌های شهدا در سطح جامعه بیان داشت: انجام طرح‌های پژوهشی برای معرفی ارزش‌های آن دوران، معرفی مدیریت فرماندهان به عنوان الگوی اصلی فرماندهان ما در جنگ تحمیلی براساس الگو مدیریت تراز انقلاب اسلامی است.
 
وی در رابطه با الگوی فرماندهان و جوانان ما در دفاع مقدس بیان داشت: مدیریت تراز انقلاب اسلامی الگوی فرماندهان و جوانان ما دفاع مقدس بوده است در شرایط حاضر کشور هم می‌توان از شیوه مدیریت فرماندهان آن دوران در راستای مدیریت بهتر و بهینه‌تر بهره بگیریم.
 
بنی اسد، در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار محدود به هفته دفاع مقدس است، عنوان داشت: در طول سال یک سری از ایام را به عنوان شاخص برای یک سری از فعالیت‌ها در نظر قرار دادیم که براساس تقویم رسمی کشور است، افزون بر این یک سری از روز‌ها و ایامی هستند که براساس رویداد‌های تاریخی قرار گرفتند و قابل تغییر نیستند؛ بنابراین گرامی داشت این ایام ما بتوانیم فعالیت‌های شاخص و ویژه داشته باشیم.
 
مدیر اجرایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در رابطه با فعالیت بنیاد حفظ آثار در خصوص بازگشایی موزه‌های درسایر شهرستان‌های استان که محور مقاومت هستند، ادامه داد: در سال ۹۸، هشت پروژه پژوهشی براساس تاریخ شفاهی را داشتیم که براساس تفکیک استان‌ها این پروژه انجام گرفت مانند دشت آزادگان، شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک و اهواز که به عنوان شهرستان‌های درگیر در دوران دفاع مقدس بودند، در حال حاضر این پروژه‌ها در حال فعالیت هستند مجریان کار خود را انجام می‌دهند و محوریت اصلی در این پروژه‌های پژوهشی و تاریخی ثبت معاونت‌های مردمی در اشکال مختلف است.
 
وی در پایان در رابطه با برنامه جامع شهید سلیمانی مبنی بر جمع آوری خاطرات و نحوه زندگی شهدا برای شناساندن زندگی شهدا و ایثارگران به نسل آینده گفت: کتب مختلف در زمینه خاطره نویسی، داستان و رمان در تاریخ شفاهی منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت، در همین راستا در سال‌های ۹۸_۹۷ به تفکیک نزدیک به ۵۰ جلد کتاب در حوزه معرفی شهدا، خاطره نویسی مربوط به دفاع مقدس و تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس استان خوزستان به مرحله چاپ و انتشار رسیده است./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات