۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۲۹۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

رسالت طلاب و روحانیان تقویت عقیده توحیدی در مردم است

رسالت طلاب و روحانیان تقویت عقیده توحیدی در مردم است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به رسالت‌های طلاب و روحانیان، گفت: رسالت مهم طلاب و روحانیان اصلاح نیات اشخاص و ایجاد عقیده پاک و توحیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست بصیرتی طلاب و روحانیان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه تخصصی حضرت امیرالمؤمنین (ع) بیرجند برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت ایام مصائب اهل‌بیت (ع)، اظهار داشت: طلاب و روحانیان در جامعه رسالت خطیری بر عهده‌ دارند.

وی افزود: رسالت طلاب و روحانیان این است که قلب‌ها و عقیده‌ها را اصلاح‌کرده و آن را به سمت عقیده توحیدی و الهی هدایت کنند؛ چراکه انسان به دلیل اینکه متفکر خلق‌شده قابل هدایت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، اضافه کرد: با توجه به حدیث الايمان تصديق بالجنان و اقرار باللّسان و عمل بالاركان ایمان یعنی اینکه آنچه شخص به‌عنوان عقیده در دل دارد و تمام حرکات و رفتارش بر اساس ایمان تنظیم‌شده است.

وی خطاب به طلاب و روحانیان، ادامه داد: کاری که شما انجام می‌دهید بسیار بااهمیت است و در دنیا هیچ کاری ارزشمندتر از کاری که شما انجام می‌دهید وجود ندارد؛ چراکه کار شما با قلب و اعتقاد مردم سرکار دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: رسالت و کار شما اصلاح قلب و نیات اشخاص و ایجاد عقیده توحیدی است و ما می‌دانیم که اگر قلب اصلاح شود همه‌ کارها اصلاح می‌گردد اما اگر قلب فاسد شود همه‌چیز را فاسد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که در مقابل افکار و طینت پاک عده‌ای بی‌شمار افرادی بافکری دیگر، آلودگی و درندگی بیکار ننشسته و همواره در جهت تخریب افکار دیگران و ایجاد مانع در جلوی پای شما عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: در طول تاریخ می‌بینیم که ستمگران از بیداری مردم در هراس بوده و با انواع حیل تلاش می‌کردند علمای دینی را از جلوی راه خود کنار بزنند و در اکثر مواقع آن‌ها را به شهادت می‌رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» یعنی اگر علمای راستین نبودند، مقام شهادت با این عظمت، نصیب اشخاص نمی‌شد و خداوند متعال به شما طلاب و روحانیان توفیق بزرگی عنایت کرده است که باید قدردان آن باشید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات