۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۴۳۳۳
در ایام محرم صورت گرفت؛

افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیئت‌های مذهبی استان تهران

افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیئت‌های مذهبی استان تهران
مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیئت‌های مذهبی استان تهران در ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روح الله عبداللهی مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیئت‌های مذهبی استان تهران در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی افزود: امسال در روز تاسوعای حسینی ۲ هزار و ۱۳۷ مراجعه کننده حضور یافته که فقط یک هزار و ۷۳۳ نفر آنها مجاز به اهدای خون شدند.

عبداللهی اظهار کرد: در روز عاشورا ۲ هزار و ۷۳۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مجاز به اهدای خون خود برای نجات بیماران شدند.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطر نشان کرد: نذر خون به مناسب چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و انتقال خون استان تهران به عنوان " اهدای خون به نیت یک شهید" انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نذر خون به صورت مستمر تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت و در ایام صفر و اربعین حسینی با همکاری هیئت‌های شاخص تهران انجام می‌شود.

عبداللهی یادآور شد: مراکز ۱۲ گانه اهدای خون در سطح شهر تهران دایر بوده و هیئت‌های مذهبی شاخص در سطح استان نیز در کنار این مراکز حضور داشته و از داوطلبان، خون دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد به نیت یک شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت خون خود را برای نجات جان هموطنانش اهدا و نیاز بیماران را تأمین می‌کند، گفت: در استان تهران ۲۰ هزار هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت شدند که هفت هزار هیئت تاکنون در این سامانه ثبت نشده اند.

افزایش ۶ درصدی اهدای خون توسط هیئت‌های مذهبی استان تهران

ارسال نظرات