۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۳۴۱
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم تقویت طرح توریست مذهبی در کاشان

لزوم تقویت طرح توریست مذهبی در کاشان
اصفهان - آیت سلیمانی بر تقویت توریست مذهبی و دینی دارالمومنین کاشان در قالب طرح جامع توریست معنوی و گروه‌های زیارتی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در نشست تشریح پروژه‌های شاخص شهرداری کاشان، به لزوم ساخت بزرگ‌ترین زیرساخت فرهنگی بر بقایای برجای مانده از کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان تأکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از مخروبه شدن کارخانه‌ای که زمانی سوت فعالیت آن حیات اقتصادی یک جامعه را تأمین می‌کرد، افزود: اتفاقی که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت در مجموعه‌های مختلف صنعت نساجی در شهر‌های دیگر کشور از جمله قائم شهر نیز رخ داده است.

آیت الله سلیمانی نابودی صنعت نساجی را مضر دانست و عنوان کرد: امروز احداث مجموعه‌ای فرهنگی با ساختار زیبا بر مخروبه‌های کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان می‌تواند نشاط و پویایی را به جامعه کاشان تزریق کند.

وی به روایتی از امیرمومنان (ع) مبنی بر ضرورت محاسبه و مقایسه دیروز، امروز و آینده گفت: ضمن آگاهی از شرایط گذشته و تبیین وضعیت کنونی و مقایسه این دو دوره باید به دنبال ترسیم چشم‌انداز فردای خود باشیم.

آیت الله سلیمانی به هدف گذاری رهبرمعظم انقلاب در زمینه رسیدن به استاندارد‌های جهانی در حوزه علمی طی نیم قرن اشاره کرد و افزود: امروز با وجود رکود مقطعی شاهد ادامه روند توسعه علمی هستیم و این همان اتفاقی است که در منطقه نیز با انتخاب دانشگاه کاشان به عنوان ششمین دانشگاه برتر کشور شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای واگرایی به انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن دستاورد‌های ارزشمند نظام، بر لزوم تبلیغ صحیح اقدامات و فعالیت‌ها به منظور تقویت امید و روحیه جامعه تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین راه ‌اندازی کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء و تجهیز آن در شهرستان کاشان را نشانه‌ای از تعامل و تفاهم کارفرما و مجری پروژه بزرگ زیرگذر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کاشان دانست.

آیت الله سلیمانی درادامه به لزوم تولید درآمد برای اقشار مختلف مردم از طریق ارتقای شاخص‌های توریستی اشاره کرد و افزود: با ایجاد ارتباط میان حلقه‌های تاریخی، تمدنی و فرهنگی شهر می‌توان این امر را محقق کرد.

وی همچنین بر تقویت توریست مذهبی و دینی دارالمومنین کاشان در قالب طرح جامع توریست معنوی و گروه‌های زیارتی تأکید کرد و افزود: شاید به لحاظ مذهبی رقابت با مشهد پایتخت حقیقی و قلب ایران اسلامی ممکن نباشد، اما منطقه کاشان به عنوان مهد تمدن ۷ هزار و ۵۰۰ ساله و حضور ۴۰۰ امامزاده که تعدادی از آنان فرزندان بلافصل امام معصوم هستند دارای جایگاهی ممتاز و بی‌بدیل است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات