۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۴۵۵
دبیر جامعه وعاظ اصفهان تأکید کرد؛

سند ۲۰۳۰؛ مانع پرورش نسل استکبارستیز

سند ۲۰۳۰؛ مانع پرورش نسل استکبارستیز
اصفهان - حجت الاسلام ریاحی گفت: سند ۲۰۳۰ در تلاش برای ترویج تفکر غربی و اومانیست است؛ اجرای این سند نسل آینده را غرب‌گرا می‌کند و مانع پرورش نسلی استکبارستیز خواهد شد.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی برای تربیت فرزندان ایران است، گفت: فرزندانی که قرار است باکری ها، باقری ها، کاظمی ها، حججی ها و سلیمانی های این سرزمین شوند و از حق و حقوق ایران و اسلام دفاع کنند، باید برای رسیدن به این مهم تربیت اسلامی و دینی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: نسل آینده باید به نحوی تعلیم و تربیت شوند که بتوانند بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بسازند و ایران را در مسیر رشد و تعالی و پیشرفت قرار بدهند.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان خاطرنشان کرد: از مهمترین مسائلی که باید در تعالیم کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود این است که در برابر دشمنی دشمنان مقاوم باشند و هرگز از دسیسه ها و نقشه های شوم آنان نترسند و روحیه استکبار ستیزی داشته باشند.

وی ادامه داد: همه این تعابیر و تفاسیر ویژه انسان های بزرگی است که در مکتب اسلام زانو می زنند و از ائمه اطهار(ع) می آموزند و دانش آموخته راه حق و حقیقت می شوند و در این مسیر جانفشانی و فداکاری می‌کنند.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور اظهار کرد: این اتفاقات زمانی رخ خواهد داد که خط فکر آموزش و پرورش ما براساس مبانی دینی، اسلامی و تفکرات ایرانی اسلامی باشد که تا به امروز هم تا حد زیادی به همین صورت بوده است اما این مسیر تا زمانی درست پیش خواهد رفت که تعالیم دینی آموزش و پرورش ما از ریل خود خارج نشود و به بیراهه نرود.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان ادامه داد: شاید سؤال شود در تعلیم و تربیت ما در سیستم آموزش و پرورش بیراهه چیست؟ وقتی قرار باشد روش و برنامه حرکتی آموزش و پرورش به سمت و سوی دستورالعملی به غیر از دستورالعمل ایرانی اسلامی برود و از سندی غیر از سند داخلی و مورد تأیید علما و فضلا پیروی کند آن وقت در حال بیراهه رفتن است یعنی از ریل خودش خارج شده است.

وی با انتقاد از اصرار برخی افراد در نظام آموزشی کشور برای اجرای سند 2030 گفت: وقتی سندی با عنوان 2030 دست نوشته انسان های از خدا بی خبر با تفکرات ضداسلامی و ضدایرانی مطرح می شود این یعنی بیراهه رفتن، چرا که به طور یقین غربی ها و آنان که عمری دشمن این مرز و بوم بوده و هستند، هرگز دلسوز مردم این کشور و آینده آن نخواهند بود و هدفشان چیزی به جز خاری، خفت و نابودی ایران و از بین بردن تفکر اسلام ناب در نسل آینده کشور نیست.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان خاطرنشان کرد: چطور می شود سندی نوشته غرب و انسان‌های غرب‌گرا باشد اما مبنای آن غرب گرائی و ترویج تفکر منحرف غربی و نگاه اومانیستی نباشد؟ وقتی غربی ها دست به کار می شوند برای ابلاغ دستورالعمل، شیوه نامه یا هر عنوان دیگری برای سند، حتماً می خواهند خواسته های شومی که در سرشان می پرورانند را القاء کنند و نباید اجازه دهیم آنها در ساختار مهمی نظیر آموزش و پرورش بتوانند از این طریق نفوذ کرده و افکار خود را در میان نسل آینده ما ترویج دهند.

حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه غربی‌ها حقی ندارند که برای ما تکلیفی را تعیین و یا پیرامون عقاید و رفتار ما اظهار نظری بکنند، تصریح کرد: بنابراین اجرا شدن سند 2030 و یا تبعیت از آن یک حرکت کاملاً معیوبی است و مسیر آن مسیری کاملاً اشتباه است. اگر هر انسان عاقلی به عقلش مراجعه کند متوجه خواهد شد، آن افرادی که تمایل به تعیین تکلیف و القاء عقایدشان در قالب یک سند تحمیلی دارند، هدفشان چیزی به غیر از انحراف مخاطبان این سند و در نهایت خروج از صراط مستقیم نیست.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به تأثیر پذیر بودن نوجوانان و کودکان، اظهار کرد: مخاطبان سند 2030 که به آنان دانش آموز گفته می شود و در سنی هستند که بسیار حساس و تأثیر پذیر بوده و در حال انتخاب هدف و مسیرشان هستند قطعا با تعالیم منحرف و ضد دینی این سند مسیر نامشخصی در آینده خواهند داشت، سند 2030 تنها به یک نکته اشاره دارد آن هم تربیت انسان غرب گرا و بله قربان‌گو به غرب است که به لطف خدا، عنایت اهل بیت(ع) و بصیرت مردم و تبعیت جامعه از ولایت و رهبری، هرگز تحقق نخواهد یافت و به ثمر نخواهد رسید و لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص هشیاری جدی داشته و نهادهای مسؤول با افرادی که به دنبال ترویج سند 2030 هستند برخورد جدی داشته باشند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
با سلام و وقت به خیر .متن بسیار عالی و به جایی بود واقعا حرف دل مردم. ا زدند ایشون خدا قوت حاج آقا ریاحی
7
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
سلام
ای کاش همه مردم و مسئولین متوجه این موضوع مهم شوند و اجراشدن این سند را نپذیرند.
6
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
سلام
ای کاش این موضوع همه گیر می شد و اجازه اجرا شدن این سند را نمی دادند
چرا بقیه اقدامی نمی کنند
6
0
رسول
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
تا زمانی که بی بصیرتان غرب گرا در کشور وجود داشته باشند همین وضعیت وجود خواهد داشت بقیه هم زور الکی می زنند
5
0