۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۶۶۴۴۶۰

حلب سوریه میزبان هنرمندان ایرانی و سوری

حلب سوریه میزبان هنرمندان ایرانی و سوری
سازمان اوج نمایش «الشمس تشرق من حلب» را به یاد سرداران شهید مقاومت در حلب روی صحنه می‌برد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نمایش «الشمس تشرق من حلب» به کارگردانی کورش زارعی بر اساس نوشته ای از مرحوم ابوباسم حیادار از امشب در محل مشهدالحسین شهر حلب روی صحنه خواهد رفت.

بیش از 60 بازیگر عرب و سوری، تیم فنی تولید وکارگردانی ایرانی را برای اجرای این نمایش که محصول مشترک ایران و سوریه است و به زبان عربی اجرا می شود، همراهی خواهند کرد. چهره هایی نظیر مروان غریواتی، سمیرطویل، یاسین عدس، محمدسقا، باسل زین الدین و ... که تجربه همکاری با کورش زارعی را در نمایش های قبلی او در عراق و سوریه داشته اند و از چهره های مطرح تئاتر و نمایش سوریه هستند.

نشست خبری نمایش «الشمس تشرق من حلب»(خورشید از حلب طلوع می کند) شب گذشته با حضور هنرمندان ایرانی و سوری برگزار شد.

این نمایش به ماجرای دیدار و زیارت راهب مسیحی با سرمبارک امام حسین(ع) می پردازد. زمانی که کاروان اسرای کربلا از شهر کوفه عازم شام شدند، در شهر حلب در دیری که در این شهر بود اسکان پیدا می‌کنند. راهب مسیحی فرمانده‌هان سپاه دشمن را قانع می‌کند تا سر مبارک سیدالشهدا را در اختیار وی قرار دهند و طی آن شب راهب با سر مبارک امام حسین (ع) راز و نیاز می‌کند.

«الشمس تشرق من حلب» در مکانی که در سال ۶۱ هجری قمری واقعه مذکور در آن اتفاق افتاده و امروز با عنوان«مشهد الحسین» شناخته می شودبرگزار می شود.

علیرضا کوهفر تهیه‌کننده، سعید ذهنی آهنگساز، سیدمحمدحسین خیرالامور مدیرتولید، سعید جعفری طراح صحنه، محمدرضا آزاد طراح نور، بهزاد جاودانفر طراح حرکت، امیرحسین غفاری طراح گریم، علیرضا خدامرادی طراح پوستر و بروشور و مهدی جمالیان فیلمبردار و عکاس از جمله عوامل نمایش «الشرق تشرق من حلب» هستند.

گفتنی است «الشمس تشرق من حلب» که پیش از این یک بار هم در سال 97 در شهر حلب اجرا شده بود، امسال نیز به همت سازمان هنری رسانه ای اوج با یاد سرداران شهید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در شهرهای حلب و دمشق روی صحنه خواهد رفت./د102/ق

ارسال نظرات