۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تبیین کرد؛

جاهلیت عصر ظهور شدیدتر از جاهلیت زمان بعثت

جاهلیت عصر ظهور شدیدتر از جاهلیت زمان بعثت
استاد حوزه علمیه گفت: مسأله امام زمان(ع) در آخر الزمان مواجهه با جاهلیتی شدیدتر از جاهلیت زمان پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که امشب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه براساس کلام امام صادق(ع) نزدیک ترین قوم به دین حنیف، عرب جاهلی بوده است، گفت: برخی از صفات بد قریش و جاهلیت دلیل نمی شود که به طور کلی صفات خوب آن ها نفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در روایات نسبت به صفات خوب قریش مطالبی وجود دارد، عنوان کرد: در فیلم محمد رسول الله، عرب جاهلی قبل از اسلام و کسانی که مقابل پیامبر اکرم(ص) ایستادند، به درستی به نمایش گذاشته نشد و تنها به صفات بد آن ها پرداخته شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در میان مردمی متدینین ظهور کردند، اظهار داشت: اگر وضعیت اخلاقی و معنوی عرب جاهلیت به درستی تبیین شود، این سوال پیش می آید که چرا این مردم در برابر پیامبر اکرم(ص) ایستادند؟

این کارشناس دینی به امر خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم مبنی بر انجام جهاد کبیر اشاره کرد و افزود: اصالت دادن بی جا به اخلاق سبب شده است، اولویت های اساسی دین فراموش شود، در حالی که جهاد کبیر مورد نظر قرآن کریم بر سر مسأله تعدد نبوت در میان قومیت های مختلف است.

وی ابراز کرد: بسیاری کفار در زمان پیامبر اکرم(ص)، نبوت ایشان را پذیرفته بودند و مشکل آن ها در سختی پذیرش نبوت از قوم قریش بود و درخواست داشتند که از هر قومی پیامبر مبعوث شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه براساس روایات، در زمان قیام امام زمان(ع) جهل مردم در مواجه با ایشان بیشتر از زمان بعثت رسول خداست، گفت: کسانی که در مقابل امام زمان(ع) می ایستند، برای اعتقادات جاهلی خود، به قرآن کریم استناد می کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آنچه در مقابله دین اصیل عرض اندام می کند، نه بی دینی بلکه بد دینی است؛ این راز ظهور امام زمان(ع) و فتنه های آخرالزمان است.

این کارشناس دینی اظهار داشت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی، قریب به اتفاق نسل جوان این برداشت را ندارد که مسأله اصلی دین مقابله با دین دارهای بد دین است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: مسأله امام زمان(ع) در آخر الزمان مواجهه با جاهلیت شدیدتر از جاهلیت زمان پیامبر اکرم(ص) است که هیچکدام از این دو جاهلیت خالی از اخلاق و معنویت نیست./1350/پ۲۰۲/ف

ارسال نظرات