۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۶۴۴۹۵
آیت الله مجتهدشبستری:

یاد مرگ مانع دل بستن به دنیا می شود

یاد مرگ مانع دل بستن به دنیا می شود
تهران - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عبرت گرفتن از دنیا را از شاخصه های مومن برشمرد و گفت: یاد مرگ مانع دل بستن به دنیا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه ایروانی برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) در حکمت 368 کتاب شریف نهج‌البلاغه سه موعظه را بیان می‌فرمایند که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: حضرت می‌فرمایند: نگاه مؤمن در دنیا سراسر پند و عبرت است؛ فرق مؤمن با غیر آن این است که مؤمن همواره به دنبال چشمه حیات بوده تا به کمال انسانی دست یابد درحالی‌که غیر مؤمن سراب را آب می‌بیند و تصور می‌کند که دنیا همیشگی است.

آیت‌الله مجتهدشبستری بابیان اینکه دنیا بسیار زودگذر و ناسازگار است، عنوان کرد: مؤمن وقتی به دنیا نگاه می‌کند می‌بیند که بسیاری از انسان‌ها از این عالم هجرت کرده و باقی نماندند برای همین دنیا را محل عبور و مرور می‌داند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان هرگز نباید مرگ را فراموش کند، اظهار داشت: اگر توصیه‌شده در مراسم تشییع شرکت شود و برای زیارت قبور به قبرستان‌ها برویم برای همین است که مرگ دیگران برای آدمی درس عبرت باشد و فراموش نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دومین موعظه اشاره و عنوان کرد: حضرت فرمودند: مومنان روزی را در حد اضطرار اخذ می‌کنند و به دنبال عیش و نوش و تبذیر نیستند؛ انسان مؤمن به‌قدر نیاز از دنیا قوت می‌گیرد تا بتواند زندگی کند.

وی درباره سومین موعظه، خاطرنشان کرد: حضرت در ادامه می‌فرمایند: مومن سخن دنیا را به‌عنوان سخن دشمن می‌شنود؛ مؤمنان به حرف دنیا استماع نمی‌کنند و به آن اهمیت نمی‌دهند و اگر بشنوند گویی از دشمن شنیدند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات