۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۵۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

زکات وسیله ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است

زکات وسیله ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: زکات وسیله ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، بعدازظهر امروز درجلسه شورای زکات استان لرستان با بیان اینکه زکات یکی از فروعات دین اسلام است، گفت: زکات از ضروریات دین اسلام است و اگر کسی به صورت عمدی انکار کند کافر محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده است، افزود: حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل می فرمایند:« نماز به پا کنید و زکات پرداخت کنید» پرداخت زکات از ویژگی مؤمنان است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در رابطه با اهمیت زکات می فرمایند: ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست بر همین اساس از همه ائمه درمورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به بیان آثار زکات پرداخت و بیان داشت: براساس روایات زکات سبب زیاد شدن مال، رزق بوده و پرداخت کننده زکات محبوبترین فرد نزد خدا است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات وسیله ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است، گفت:  برای ترغیب افراد به پرداخت زکات باید برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عطوفتی بین مردم و مانع شکاف بین فقیر و غنی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: چنانچه مردم به خمس و زکات مال  توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند، امروز شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب های اجتماعی ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زكات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در استان نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع رسانی شوند می توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات