۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۵۵۶
مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر تویسرکان خبر داد؛

برگزاری دوره تربیت مربی «مهد مهدوی» ویژه ۶۵ طلبه

برگزاری دوره تربیت مربی «مهد مهدوی» ویژه ۶۵ طلبه
همدان - مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر (س) تویسرکان از برگزاری دوره تربیت مربی پیش دبستانی و «مهد مهدوی» برای ۶۵ نفر از طلاب این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، لیلا ترکاشوند با اشاره به اینکه امسال با توجه به وضعیت کرونا، شرایط پذیرش طلبه نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شد اظهار کرد: یکی از تسهیلات در نظر گرفته شده حذف آزمون کتبی بود و بیشتر روی گزینش طلاب دقت و تمرکز شد.

وی با اشاره به هموار کردن شرایط سنی برای حضور علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه با اعطای امتیازاتی چون حفظ قرآن، داشتن تحصیلات دانشگاهی بالاتر از دیپلم نسبت به سال‌های قبل افزود: با توجه به وضعیت کرونا که دسترسی به فضای فیزیکی و حقیقی جامعه انسانی متاسفانه خیلی کمتر شد؛ بنابراین ما بیشتر در فضای مجازی کار تبلیغ را انجام دادیم.

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان از رشد جذب طلاب خواهر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۲۲ نفر طلبه پایه اول در مدرسه علمیه کوثر شهرستان تویسرکان مشغول به تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه روزهای ابتدایی ظهور و بروز کرونا حوزه علمیه در بخش فعالیت‌ آموزشی خود را آماده کرد ادامه داد: به محض اینکه کلاس‌ها تعطیل شد ما بلافاصله با اساتید رایزنی و طلاب را توجیه کردیم و از طریق پیام‌رسان «ایتا» همه کلاس‌ها به نحوی مطلوب اداره شد و شاید یکی از بهترین ترم‌های مدرسه کوثر این ترم بود.

ترکاشوند تاکید کرد: حوزه علمیه خواهران کوثر در این زمان برای هر کلاسی یک کانال در فضای مجازی تشکیل داد به نحوی که نگذاشتیم در روند آموزشی طلاب خللی ایجاد شود و امتحانات هم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه  اقدام قابل تحسین مرکز مدیریت در راستای تحصیل طلاب و روند آموزشی برای سال تحصیلی امسال انجام داد راه‌اندازی سامانه «مَدرس» خاص طلاب است خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های استفاده از این سامانه هم زیر نظر مرکزیت قم آماده شده است.

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان با بیان اینکه از اول مهر کلاس‌های مجازی از طریق سامانه «مَدرس» به صورت آنلاین شروع شده است بیان کرد: کلاس‌های حوزه علمیه کوثر تویسرکان به صورت حضوری و غیر حضوری در حال برگزاری است، اگر وضعیت قرمز کرونا در شهرستان ادامه پیدا کند آموزش از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر اساتید حوزه علمیه کوثر از فارغ‌التحصیلان حوزه هستند، البته تا سال قبل هم از اساتید برجسته آقا در شهرستان استفاده می‌شد تاکید کرد: سیاست مرکز به سمت و سوی بهره‌گیری از فارغ التحصیلان مدرسه به عنوان استاد و به ویژه اینکه خواهر باشد، سوق یافته است.

وی با اشاره به اینکه در هر ترم بین ۱۸ تا ۲۰ استاد در حوزه تدریس دارند؛ البته در هر ترم تعداد استادان متغیر است ادامه داد: تعداد ۱۱۳ طلبه در حوزه علمیه کوثر تویسرکان در حال تحصیل هستند که ۲۲ نفر آن‌ها امسال جذب شدند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان سطح دو از حوزه علمیه خواهران تویسرکان ۱۳۹ نفر هستند خاطرنشان کرد: طلاب مشغول تحصیل در سطح سه و یا فارغ‌التحصیل از مقطع سه ۲۹ نفر هستند.

وی از هدایت همه فرآیند امور تبلیغی ـ تربیتی  ـ فرهنگی حوزه علمیه به سمت و سوی فضای مجازی سخن گفت و تاکید کرد: کارهای تربیتی، تبلیغی ـ  فرهنگی حوزه علمیه کوثر تویسرکان را حتی قوی‌تر از هر زمان دیگر انجام دادیم.

مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تویسرکان با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی و مهد مهدوی برای ۶۵ نفر از طلاب حوزه خواهران تویسرکان گفت: دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی و مهد مهدوی در ۹ جلسه که دو جلسه آن حضوری و بقیه از طریق فضای مجازی بود برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در روند برگزاری این دوره کوچکترین خللی به برنامه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی وارد نشد که قوی‌تر از قبل انجام شد یادآور شد: دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی و مهد مهدوی زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت قم با تدریس استادان عبدالهی، محمدزاده، مهدوی‌نیا، زمانیان و یوسفی به صورت حضوری و غیر حضوری و کاملا تخصصی برگزار شد.

ترکاشوند با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی و اعطای گواهی‌نامه بیان کرد: ۶۵ شرکت‌کننده در دوره همه از طلاب و فارغ‌التحصیلان حوزه بودند، این افراد می‌توانند پس از دریافت گواهی‌نامه مجوز تاسیس مهد و پیش‌ دبستانی به صورت گروهی یا تک نفره درخواست کنند./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات