۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۵۶۱
نماینده خبرگان رهبری تبیین کرد؛

نتیجه صبر و پایداری براساس آیات الهی

نتیجه صبر و پایداری براساس آیات الهی
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با تأکید به ایستادگی در برابر استکبار جهانی، گفت: دفاع مقدس و کربلا به ما درس استقامت و پایداری می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبد خدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در حرم مطهر رضوی به سوره عصر اشاره کرد و گفت: این سوره سعادت انسان را بیان می کند و می گوید که هر چه به دست می آورید در برابر گذر عمر خود ضرر می کنید مگر این که ایمان آورده و راه راست را طی کنید.

وی با تأکید قرآن به داشتن صداقت در کارها، ابراز کرد: خداوند می فرماید:«وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا» همچنین می فرماید:«إِلَّا الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ وَتَواصَوا بِالحَقِّ وَتَواصَوا بِالصَّبرِ»، در همه جا صداقت داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی افزود: اگر این آیه را همه ما عمل کرده و صداقت داشته باشیم، دنیا گلستان می شود، انسان در زندگی دوز و کلک نداشته باشد و فراموش نکند چون در راه صبر و صداقت عمل کردن سخت است و دقت داشته باشد تا شیطان او را گول نزند.

وی ابراز کرد: خداوند می فرماید:«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ»، این آیه به ما درس داشتن صبر و پایداری و مقاومت می دهد، اگر کسی راست و حق می گوید، باید پای آن بایستد مانند عمار که نمونه ای از اسوه صبر و پایداری است و با وجود همه مشکلات و سختی ها پای دینی که پذیرفته بود، ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ»، گفت: اگر در دین مقاومت و صبر نباشد، این دین، دینی فراری است و امیرالمومنین(ع) دین را به منزله صبر نسبت به بدن تعبیر می کند.

نماینده خبرگان رهبری پیروزی را در سایه مقاومت ممکن دانست و افزود: انسان وقتی گفت خدا، باید پای آن بایستد، در برابر استکبار جهانی باید بایستیم، جنگ 8 ساله صدها درس به ما داد و در رأس آن ها این بود که پیروزی در نتیجه مقاومت حاصل می شود.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) و حضرت زینب عالی ترین مقاومت را کردند، حضرت زینب در کربلا و شام مقاومت کرد و با بیان خطبه ای بی نظیر شام را دگرگون کرد، شامی که معاویه 40 سال علیه حضرت علی(ع) کار کرده بود و به راستی بغض علی را داشته و از اسارت اهل بیت امام حسین(ع) شاد بودند اما زینب(س) با صحبت با شجاعت و کوبنده خود تحول ایجاد کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات