۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۵۶۶
حجت الاسلام قنبری خبر داد؛

برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در حوزه علمیه مازندران

برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جواد قنبری، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که کتاب های لازم برای شرکت طلاب در این مسابقه تهیه و برای مدارس علمیه ارسال شده است، افزود: این مسابقه به صورت مجازی برگزار می شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید مطالب مشخص شده را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: به برندگان این مسابقه از سوی حوزه علمیه استان هدایایی تقدیم خواهد شد.

وی با بیان این که این دوره از مسابقات با هدف آشنایی بیشتر طلاب با فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود، تصریح کرد: طلاب به عنوان پرچم داران نشر و گسترش ارزش های دینی و انقلابی در جامعه باید با این فرهنگ اصیل بیش از سایر اقشار جامعه مأنوس باشند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس در جامعه، آشنایی طلاب جوان با مفاهیم ناب دفاع مقدس تبیین مناسب آن در جامعه را از جمله راه های مهم مقابله با خطر تحریف دفاع مقدس از سوی دشمنان دانست.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و روحانیت پس از پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، در سنگر دفاع مقدس نیز حماسه ساز شدند، تصریح کرد: اما متأسفانه آن مجاهدت ها و ایثارگری ها کمتر در جامعه نشر داده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از فرهنگ دفاع مقدس است، بیان داشت: جامعه اسلامی با تکیه بر این فرهنگ اصیل در برابر هجمه ها و توطئه های دشمن واکسینه خواهد شد.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که روحانیت و طلاب جوان نقش مؤثری در تبیین ارزش های دفاع مقدس در جامعه بر عهده دارند، افزود: روحانیت همان طور که در جبهه های حق علیه باطل با فعالیت های رزمی و تبلیغی خود، صحنه دیگری از مجاهدت و ادای به تکلیف را در عمل ثابت کرد، امروز نیز در سنگر تبلیغ دین وظیفه دارند در جهت حفظ و تقویت ارزش های دفاع مقدس تلاش کند.

وی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص تحریف دفاع مقدس، نقش روحانیت و حوزه های علمیه را در خنثی سازی این توطئه دشمنان را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید در فضای حقیقی و مجازی با تبیین حقایق جنگ، ضمن پاسخگویی به شبهات مطرح شده، توطئه تحریف دفاع مقدس از سوی دشمنان را خنثی کنند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات