۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۴۶۰۶
امام جمعه آوج:

نشر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس سبب پایداری‌ نظام می شود

نشر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس سبب پایداری‌ نظام می شود
قزوین - حجت الاسلام هاشمی گفت: بزرگ دانستن و نشر دادن مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس درواقع خدمت به انقلاب، پایداری‌ نظام و پیروزی در صحنه‌های مختلف برای بقا و استمرار است.

حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، امام جمعه آوج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس صحنه عملیاتی ملت و مسئولان بوده، همواره در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی و در هر خطری روحیه جهادی، اتحاد و یکپارچگی و ایثار به عنوان راهکار مطرح است.

وی ادامه داد: بزرگ دانستن و نشر دادن مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس درواقع خدمت به خود، پایداری‌ نظام و پیروزی در صحنه‌های مختلف برای بقا و استمرار است.

امام جمعه آوج ابراز داشت: تلاش‌هایی در زمینه دفاع مقدس انجام شده که قابل انکار نیست، اما آنطور که باید و شاید به آن توجه نشده؛ اگر به مفاهیم آن عمل می‌شد اکنون در کشور با مشکلات اقتصادی و گرانی‌های بی منطق و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مواجه نبودیم.

وی افزود: آنطور که باید فرهنگ دفاع مقدس را در میان جوانان، مدیران و جامعه نشر نداده‌ایم و بیشتر اقدامات به صورت نمادین و در هفته دفاع مقدس و یا چند یادواره بوده، البته این موارد موثر واقع شده اما به طور کلی از ظرفیت بالای دفاع مقدس بهره برده نشده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در دفاع مقدس و زمانی که تحریم‌ها شدیدتر از وضعیت فعلی بود و به دلیل نوپا بودن انقلاب و غارت کشور توان تولید داخلی نداشته و در جنگ با تمام ابرقدرت‌ها بودیم، با اطاعت از رهبری و امام امت، استفاده از ظرفیت داخلی و پشتوانه مردمی به پیروزی دست یافته و موفق به تولید سلاح‌های مختلف شدیم.

عملی کردن دستاوردهای دفاع مقدس به پیروزی‌های بیشتر منجر می‌شود

وی ادامه داد: اکنون نیز در وضعیت اقتصادی بارها رهبری و دلسوزان نظام تاکید کرده‌اند که باید به ظرفیت داخلی توجه کرد و نباید با چشم امید به خارج حل مشکلات را به ارتباط با آن‌ها مشروط کرد؛ درواقع با اعتماد به داخل می‌توان به موفقیت رسید.

حجت الاسلام هاشمی گفت: ما امروز در عرصه نظامی علی‌رغم تحریم شدید با روحیه جهادی و تکیه بر ظرفیت داخلی به خودکفایی رسیده‌ایم و ضمن اینکه تحریم‌ها بی اثر شده دشمن از توانمندی نظامی و موشکی ما وحشت می‌کند، بنابراین می‌توانیم در سایر موارد نیز با اتحاد و توانمندی مردمی و توجه به ظرفیت منابع انسانی و مادی مشکلات کشور را حل کنیم.

وی اظهار داشت: درصورت تکیه بر خارج نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه باید از دستاوردهایی مانند نظامی، موشکی و هسته‌ای نیز چشم پوشی کنیم؛ زیرا باید تابع خواست و مذاکرات طرف مقابل بوده و در نتیجه استقلال خود را از دست می‌دهیم که نتیجه‌ای جز سقوط و تحقق آرزوی دشمن نخواهد داشت.

امام جمعه آوج افزود: می‌توان با جهان مراودات اقتصادی داشت اما مذاکره نباید از روی ضعف و باج دادن به دشمن باشد و باید همواره بر حفظ دستاوردها و استقلال خود تاکید داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر دستاوردهای دفاع مقدس و دانشگاه کربلا را عملی کنیم به پیروزی بیشتری می‌رسیم، غیر این صورت در مشکلات درجا زده و عقب گرد خواهیم داشت و موفقیت‌های دیگر را نیز از دست می‌دهیم که به معنای زیر پا گذاشتن خون شهدا است./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات