۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۴۷۳۰
آیت الله صدیقی:

مشکلات کشور به خاطر تفکر لیبرالی برخی مدیران است

مشکلات کشور به خاطر تفکر لیبرالی برخی مدیران است
امام جمعه موقت تهران گفت: پیشرفت علمی، صنعتی، دفاعی و نظامی کشور به برکت اعتقادات دینی و تبعیت از نایب امام زمان(عج) بوده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره مبارکه حج، اظهار کرد: خداوند در این آیات هم فلسفه قیام امام حسین (ع) با جبهه کفر و ظلم و اثرات و برکات دفاع مقدس را بیان کرده و هم وظیفه دولتی که به برکت خون مدافعان و مرارت های مجاهدان به عمل می آید و تکلیف مسؤولان بعد از دفاع مقدس را روشن کرده است.

وی افزود: خداوند در آیه ۳۹ سوره حج می‌فرماید به افرادی که عده‌ای برای قتلشان به مقاتله پرداخته‌اند اذن به دفاع داده شد زیرا خدا مظلومیت را نمی‌پسندد و بر هر فردی دفاع واجب است زیرا دفاع یک امر فطری است که در همه موجودات وجود دارد و بر انسان واجب است که از جان، دین، مال، ناموس، فرهنگ و هویت خود دفاع کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: این آیه به ما درس داده که ما بنده خدا هستیم و بشر باید مطیع خدا باشد و بدون اذن خدا هیچ کاری را نباید انجام دهد ولی کسانی که اعتقادی به خدا و اذن الهی و مسأله ولایت ندارند خدا آنها را رها کرده است.

وی با بیان این که امام حسین (ع) به وظیفه الهی خود در تشکیل حکومت و اجرای دستورات الهی در جامعه قیام کردند، گفت: توجیه دیگری که اباعبد‌الله(ع) برای قیام خود مطرح فرمودند این بود که جامعه به فساد کشیده شده و فرهنگ فسق و فجور و ظلم فراگیر شده و در جامعه آلوده سکوت حرام است؛ در این شرایط اگر انسان نمی‌تواند کاری کند زندگی بی حاصل خواهد بود و انسان باید با خون خود مردم را هدایت و آگاه کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب ما از همان روز اول به دنبال بندگی خدا بود و عده‌ای جان بر کف در خط مقدم برای بندگی خدا مجاهدت می‌کردند، گفت: از طرف دیگر از همان اول عده‌ای با تفکر لیبرال دردولت نفوذ کردند و این جریان ادامه داشت و امروز هم شاهد این هستیم که همین جریان به مردم ظلم می‌کنند و فساد و تباهی را برای مردم ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: هر چه ما پیشرفت علمی، صنعتی، دفاعی و نظامی داشتیم به برکت اعتقادات دینی و تبعیت از نایب امام زمان(عج) بوده و هر جا مشکلات گرانی، فحشاء، رشوه خواری و انتخاب افراد ناصالح برای مدیریت جامعه داریم به خاطر بی‌توجهی به وظایف دینی بوده زیرا دین تضمین کننده دنیا و آخرت ما است.

امام جمعه موقت تهران ذکر خدا را عامل ایجاد آرامش در انسان و جامعه دانست و گفت: قرآن، پیامبر(ص)، ائمه(ع)، نماز و هر چیزی که ما را به یاد خدا بیندازد ذکر الله است و اگر می‌خواهیم آرامش و سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم باید به دنبال چیزهایی باشیم که انسان را به یاد خدا بیندازند./1350/د102/ق

ارسال نظرات