۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۸۱۴
یکی از روحانیون مطرح لبنان:

احزاب سیاسی به دنبال خروج لبنان از بحران باشند

احزاب سیاسی به دنبال خروج لبنان از بحران باشند
یکی از روحانیون مطرح لبنانی با اشاره به مشکلات این کشور، ابراز امیدواری کرد که با اتحاد گروه‌ها و احزاب سیاسی لبنان از بحران خارج شود.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد عسیران یکی از روحانیون مطرح لبنانی  اظهار داشت: لبنان کشور محبت و صلح و نقطه ای آغاز برای بسیار از مردم است تا دور آن جمع شوند.

وی بیان کرد: دین برای خدا و وطن برای همه مردم است و ارتش ستون فقرات وطن و محافظ کشور است و ما باید پشتیبان ارتش در رویارویی با تروریست ها باشیم تا امنیت و آرامش را به لبنان بازگردانیم.

شیخ عسیران خاطرنشان کرد: امروز تروریسم در حال بازگشت است و ما از مردم خود در منطقه عکار می خواهیم که در کنار ارتش بایستند تا تروریست ها را شکست دهیم و لبنان برای همه فرزندانش باقی بماند.

وی اظهار داشت: در لبنان ما باید به سوی یک دولت مدنی برویم و احزاب مذهبی را به احزاب سیاسی تبدیل کنیم و لبنان را یکپارچه و متحد و طبق یک برنامه سیاسی جامع قرار دهیم.

این روحانی مطرح لبنان ابراز داشت: رییس جمهور فرانسه خودش را دوست لبنان تصور می کند در حالی که باید در چارچوب قانون اساسی لبنان را از این بحران خارج کنیم.

وی افزود: در لبنان سیاست مداران مهمی وجود دارند اما فرقه گرایی مانع فعالیت آنها می شود بنابر این اگر به سوی تشکیل دولت مدنی حرکت کنیم رستگار خواهیم شد.

شیخ عسیران در پایان گفت: سیاستمداران لبنان باید یک گروه تشکیل دهند و لبنان را به سوی امنیت سوق داده تا شاهد بازسازی لبنان باشیم./ت302/ق
ارسال نظرات