۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۶۴۸۹۳
نماینده ولی‌فقیه در سپاه خراسان جنوبی:

دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیری برای همه شئون ایران اسلامی است

دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیری برای همه شئون ایران اسلامی است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر انتقال آرمان‌های دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: هشت سال دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیری برای همه شئون ایران و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امروز در نشست بصیرتی با موضوع دفاع مقدس که در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیری است که در شئون مختلف کشور و نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم دشمنان از جنگ تحمیلی بر هم زدن و ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ولی به این هدف شوم خود نرسیدند و نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرند که این خود گویای اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس زمانی بود که ما آمادگی چندانی نداشتیم و ارتش هم توانایی کافی برای رویارویی با دشمن نداشت و جنگی نابرابر بود.

وی با بیان اینکه آمادگی نظامی ما در اوایل جنگ تحمیلی 15 الی 10 درصد بود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دفاع مقدس جنگی بود که تمام دشمنان جهان رو به روی ما قرار گرفته بودند؛ اما باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس نقش حساس حضرت امام خمینی (ره) باعث پیروزی ما شد، به‌عنوان‌مثال امام (ره) فرمودند: حصر آبادان باید شکسته شود و همین پیام بود که نیروها را به وجد آورد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (حفظه الله) هم فرمودند: ما در دفاع مقدس پیروز شدیم چون دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و ما به اهداف مقدس خود رسیدیم.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین پیرامون نقش حساس و مهم زنان در دفاع مقدس به بیان مقام عظمای ولایت دراین‌باره اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: نقش زنان در جنگ اگر بیشتر از مردان نبود، کمتر هم نبود.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که اگر بانوان و نقش‌آفرینی آن‌ها در کربلا نبود جریان نهضت عاشورا تحریف می‌شد، اگر نقش‌آفرینی بانوان هم در دفاع مقدس نبود نمی‌توانستیم آن‌گونه که شایسته و بایسته است با اهداف خود در دفاع مقدس رسیده و مسیر شهدا را ادامه دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات