۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۶۴۹۳۶
مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا مطرح کرد؛

ضرورت توجه به نقش بانوان در عاشورا و دفاع مقدس

ضرورت توجه به نقش بانوان در عاشورا و دفاع مقدس
اصفهان - رمضانیان با اشاره به حضور بانوان در عاشورا و حماسه آفرینی آنها در دفاع مقدس، گفت: به نقش بانوان در واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس کمتر توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عفت رمضانیان مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه «شرح بی نهایت ایثار» با اشاره به تلاش طلاب خواهر برای برپایی این نمایشگاه، گفت: از صدر اسلام تا کنون حضور زنان در عرصه‌های مختلف و نقش آفرینی بانوانی که تأسی کردند به حضرت زهرا(س) بسیار سازنده و درخشان بوده اما حضور ایشان در عرصه های مختلف کمتر مورد توجه واقع شده است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان به نقش حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: زنان بسیاری در ماجرای عاشورا حضور داشته‌اند اما کمتر به ایشان توجه شده است.

رمضانیان با بیان اینکه برای ایران اسلامی افتخار است که از بانوان عاشورایی الگو برداری کرده است برای نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: در کنار واقعه عاشورا حماسه هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که زنان بسیاری در این حماسه بزرگ هشت ساله حضور داشته و حماسه آفرینی کردند.

وی با اشاره به وجود نزدیک به 6500 بانوی شهیده در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در کنار این بانوان شهیده باید از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس یاد کرد که فداکاری‌های بسیار ایشان و صبر و استقامتی که در این عرصه داشتند نقشی ماندگار و اثرگذار برای ایشان در دفاع مقدس رقم زد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا اصفهان ادامه داد: حدود 6 هزار بانوی جانباز در دفاع مقدس داریم که بیش از 3 هزار نفر ایشان بالای 25 درصد جانبازی دارند و همچنین 171 زن اسیر در دفاع مقدس داشته‌ایم و اینها افتخاراتی است که بانوان رقم زده‌اند.

رمضانیان با اشاره به بستر سازی انقلاب اسلامی برای حضور زنان در عرصه های مختلف، عنوان کرد: اگر زنان در میدان نباشند و در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی نکنند قطعا حماسه‌های بزرگ شکل نخواهند گرفت.

وی با اشاه به برپایی نمایشگاهی با محوریت زنان در واقعه عاشورا و دفاع مقدس در مؤسسه آموزش عالی حوزوی  فاطمه الزهرا(س) اصفهان، تصریح کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا گوشه ای از جانفشانی‌ها، دلاوری‌ها و فعالیت‌های بانوان در این عرصه های مهم به نمایش در بیاید و تلاش‌های بسیاری در خصوص برپایی این نمایشگاه انجام شده است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات